Provizní program před Vánoci – v klidu a elegantně
23. 10. 2015
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Provizní program před Vánoci - v klidu a elegantně

Těšíte se? Nebo ve vás Vánoce vzbuzují už teď návaly stresu? Věříte tomu, že určitě existuje nějaká možnost, jak si předvánoční období užít a zároveň nepropadnout stresu z toho, že vám v něčem ujede vlak, který už před Vánoci nedohoníte?

Z hlavy ven – Checklisty, seznamy, odškrtávátka

Z vlastní zkušenosti vím, že hlavním zažehávačem stresu u mě bývá to, že mám v hlavě tolik věcí, které je třeba udělat. Neustále mě jímá strach, že na něco zapomenu, nebo zvolím nesprávné pořadí. Řešení je nasnadě – dostat vše z hlavy na papír, do počítače, telefonu, tabletu – co komu vyhovuje. Systematicky.

Někam, kde se to neztratí. V naší firmě s radostí využíváme skvělý nástroj pro zapisování všeho, co je potřeba udělat – Trello. Slyšela jsem ovšem také značnou chválu na Todoist. Udělejte si seznam, odškrtávejte a mažte a hned se vám velmi uleví.

Nezapomeňte na tyto body

Provozujete-li provizní program, nezapomeňte si do vašeho seznamu informací pro partnery přidat tyto body:

  1. Přehled plánovaných slev a vánočních akcí, dnů dopravy zdarma a podobně.
  2. Termíny posledních dodávek a objednávek – kdy mají klienti ještě šanci na zaručené doručení balíčků před Vánoci.
  3. Vaše pracovní doba před a mezi svátky a podobné mimořádnosti.
  4. Nadstandardní odměny pro extra výkonné partnery.
  5. Soutěže a slevové kupóny pro vybrané partnery.
  6. Plánované povánoční slevy a výprodeje.

Zoomujte – od ptačí perspektivy k detailnímu přiblížení

Nejste si jistí, zda jste na něco nezapomněli? Pojďte na to odshora dolů – nejdřív si pojmenujte hlavní cíle a pak je nasekejte na dílčí úkoly, které vedou k jeho zajištění. A pak můžete pro kontrolu jít zase naopak. Zeptejte se, zda všechny body, které jste vypsali, postačí k tomu, abyste dosáhli vašeho hlavního cíle – a možná tak zjistíte, na co jste ve výčtu konkrétních úkolů zapomněli.

K proviznímu programu

Nezapomeňte si přiřadit k vašim detailním bodům konkrétní affiliate partnery. Předpokládám, že tedy vaše partnery znáte a tušíte jejich potenciál – jestli ne, určitě tak co nejdříve učiňte. Tipy k tomu najdete zde.

Určitě doporučuji dát si jako jeden z úkolů najít pro vaše partnery ty nejlepší konkrétní cesty, které pomohou jim i vám k dalším nadšeným zákazníkům. Každému partnerovi – alespoň u těch „nej“ – nabídněte, co přesně může udělat – co by se vám hodilo  – napsat článek, udělat videorecenzi, poslat e-mailing, vložit pěkný odkaz na Facebook, a podobně.

Pohled zeshora a ještě více zeshora – delegujte, automatizujte, zjednodušujte

Máte seznam a vidíte, že je opravdu hodně dlouhý. Nevadí. Pojďme na to od lesa.

  1. Co jde, přidělte kolegům, nebo externistům – vy si jen poznamenejte datum, kdy zkontrolujete kolegy, že na nic nezapomněli.
  2. Je seznam ještě stále moc dlouhý a obáváte se, že vše nepůjde stihnout? Podívejte se na seznam očima vašeho nadřízeného (i když žádného nemáte :-). Které položky jsou důležité? Proč? Přinesou vám více než ty ostatní? Přeřaďte je výše. Dole nechte ty, které takový potenciál nemají.
  3. Máte mnoho hořících úkolů? A jsou opravdu důležité? Nezapomínejte pro ty hořící na ty důležité – když budete celý den vylívat vodu z děravé lodě, nikdy vám nezbyde čas na postavení lepší lodě. Některé „hořící“ záležitosti se dokonce vyřídí někdy samy, prostě časem odpadnou. Někdy je na čase zakotvit a s odstupem si položit otázky – co mohu udělat pro to, aby se situace řádově zlepšila.
  4. Jde některý z úkolů, které máte automatizovat? Proberte to s kolegy nebo externisty, kteří mají na to to správné myšlení mechanika – vylepšovače. Některé kroky naopak zase možná děláte příliš složitě – neexistuje nějaká elegantnější varianta? Účel světí prostředky.

K vašemu proviznímu programu

  • Máte dobrého copywritera? Přenechte mu psaní motivačních textů pro partnery. Máte kolegu s analytickým myšlením? Nechte jej udělat analýzu vašich partnerů a navrhnout ideální spolupráci. Stejně tak můžete delegovat tvorbu časového harmonogramu nebo výprodejové strategie – revizi a poslední slovo můžete mít samozřejmě vy 🙂
  • Nezapomínejte na pravidelnou kontrolu konverzí a následné výzvy k fakturaci – nastavte si do kalendáře upozornění.
  • Proberte s programátory možnost zjednodušení – napojení na naše API – automaticky si tak můžete schvalovat konverze na základě toho, že byly u vás zaplaceny.
  • Nastavte si automatickou fakturaci v AffilBoxu k určitému dni v měsíci. (Nabídka v záložce Fakturace, zcela dole na stránce)

Samozřejmě nezapomínejte na časovou kotvu, stanovení harmonogramu a také a především – budete-li cokoliv potřebovat, zeptejte se nás, napište nám, co by se vám hodilo a usnadnilo vám život. Zajímá nás to a rádi vám pomůžeme!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení