Jak se spravují influenceři (ambasadoři) díky AffilBoxu?
8. 3. 2024
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Jak se spravují influenceři (ambasadoři) díky AffilBoxu?

Jedno z dominantních témat, které jsme se stávajícími (i budoucími) klienty řešili na uplynulé konferenci Czech Online Expo 2024, bylo spravování a sledování výkonu influencerů. Trápí vás toto téma také?

Téměř všichni, kteří k nám přišli na stánek, tuto aktivitu dělali postaruve stylu papír a tužka. Ti zkušenější na to měli Excel. A ti co si už prošli vyhořením, nebo měli pod kloboukem, na to měli náš AffilBox.

Ať už primárně jen pro správu influencerů (či ambasadorů chcete-li), nebo jako hybridní místo pro klasické affiliate partnery – recenzní portály, blogery, cashbacky, porovnávaček, kuponové weby, … a k tomu mají ve stejné administraci právě influencery – které měří přes náš Tracking kuponů.

A ti byli nejveselejší = přišli na kafe, pro čokoládu a šli se dál vzdělávat na konferenci. Která pod novým majitelem (Smartemailing – také náš klient viz partneri.smartemailing.cz – doporučuji i případovou studii jejich partnerského programu + podcastový díl číslo 23) se rozhodně posunula a příští rok dorazíme znovu.

Téma jsme rozpracovali i v podobě podcastu:

Každopádně zpět k té skupině návštěvníků na stánku, kteří nevesele komentovali svou práci s influcencery ze socilních sítí typu Instagram, Youtube, Facebook, Twitter (X.com), či TikTok... A nesmím zapomenout na čím dál rostoucí trend čistě zvukových podcastů – ti také spadají do definice influencerů.

A moje dotazy směřovaly vždy k:

  • měříte konkrétně výkon jednotlivých partnerů?
  • měříte je skrze kupony, či jiné techniky?
  • kolik influencerů takto spravujete?
  • jak často jim posíláte report jejich výkonu?
  • kolik času strávíte nad touto správou?
  • a neštve vás to už?
  • neboli jak vypadá váš management influencerů?

A dobrali jsme se k podobnému mixu odpovědí:

Když jsme měli 3 influencery na sociálních sítích, ještě to šlo, ale teď jich máme 34 a je to peklo…

Papírová podoba nám dělá problémy, protože si ji kolegové těžko předávají při nemocích, …

Influenceři nám vytýkají, že výsledky jejich propagaci vidí se zpoždění i měsíce a nemají se čím řídit v reálném čase…

Museli jsme nabrat brigádnici, aby pomohla naší markeťačce s provozem influencerů…

Kolegyně už 2x smazala Excel s jejich kuponu a dealy, … Bez kopie!

Někteří nám vytýkají, že je určitě krátíme na výdělku, že určitě nám vydělávají více…

Kolegyně už dala výpověď, protože se s tím maglajzem nechtěla babrat…

Aneb co řešíme na dennodenní bázi

Toto jsou autentické reakce, které jsem posbíral na našem stánku. A otočili jsme to vždy do situace, že odcházeli s mojí vizitkou, že to probereme po konferenci.

Protože přesně tyhle situace dokážeme vykrystalizovat a zjednodušit díky AffilBoxu. A to se stávající koncepcí funkcí, které máme typicky určené primárně pro affiliate marketing = kam i samotní influenceři na sociálních sítích taktéž spadají.

Neboli „nově“ digitalizujeme a měříme výkonnost influencerů ze sociálních sítí!

Kdo je kdo – slovníček hesel

Pro srozuměnou zde uvádím náš pohled na jednotlivé pojmy, kdo je kdo:

  • influencer = osoba, která má velký dosah na své fanoušky (typicky v internetovém světě) – patří sem celebrity a další autoři, kteří díky sociálním sítím (Instagram, YouTube, TikTok, …) mohou sdílet svůj život, své zkušenosti, … a také i produktová doporučení. Influencer typicky promuje / propaguje více značek a není výhradně spojený s 1 či pár konkrétními značkami.
  • ambasador = částečně se může překrývat se samotným influcerem, ale z našeho pohledu rozdílem je, že tento autor (či autorka) má užší spolupráci s vybranými značkami a tato spolupráce je (typicky v profilu / bio / medailonku profilu) přiznaná a opakovaně zmiňovaná.
  • partner = jako partnera v naší branži pojmenováváme toho, kdo má k dispozici návštěvnost či dostatečnou audienci (sledující, fanoušky, followery, odběratele newsletteru, posluchače, …), kterou může poslat k vám, aby nakoupila vaše zboží či služby. Takže je to nadřazený pojem nad influencerem a ambasadorem pro tento příklad.
  • inzerent = ten, který prodává skrze internetový obchod či web své produkty či služby (nebo v el. podobě sbírá poptávky na své služby) a chtěl by zapojit do svého marketingu ještě další subjekty = právě tzv. partnery = influencery a ambasadory.
  • AffilBox = nejlepší řešení, které si můžete pronajmout na správu influencerů a partnerů 😉

Proč vlastně influcencery a ambadadory výkonostně měřit?

To byla také otázka, kterou jsem na našem stánku dostával:

my už jim dáváme měsíční poplatek za x reelsek, 3 zmínky v příbězích a 4 posty na svém profilu.

Proč tedy jim máme dávat % či fixní odměny za přivedení konkrétních objednávek? A měnit, to co doposud fungovalo?

Máte 2 různé důvody, které jsem návštěvníkům na stánku vysvětloval:

  • ne všichni influenceři mají takový dopad na výkon vašeho byznysu, jak to vypadá napohled (domněnkologie),
  • z naší zkušenosti platí, když influencer vidí, že mu v reálném čase po vaší propagaci, padají do e-mailu notifikace o přivedené konverzi (a tedy i provizích pro něj), mají hned větší motivaci vás znovu zmínit, zakomponovat do obsahu… celkově rozvíjet aktivně vaši spolupráci.

Neboli díky výkonnostnímu měření všech svých influencerů máte najednou k dispozici na 1 místě (u nás v administraci) všechna data o výkonech, v rámci jednotlivých dní, s porovnáním jak se jim dříve dařilo, jak se propagace mění, …

A ke svým výsledkům mají vaši influenceři také instatní přístup ve webovém prohlížeči.

Jak se spravují influenceři na našem AffilBoxu?

46 % klientů, kteří chtějí spravovat své influencery na našem řešení, využívají typicky licenci typu PRO = mají tam k dispozici právě klíčovou část = Tracking kuponů. Zbylí využívají nejvšší licenci typu NETWORK, protože kromě měření kuponů obsahuje i +515 partnerů do začátku, které mohu pozvat ke zapojení do propagace.

Zpět ale ke kuponům, protože jsou klíčovou esencí v našem příběhu.

Kupony jsou totiž nejčastějším reklamním prvkem, který se v kombinaci s influencerem dá použít.

Jeho výhody jsou jasné:

  • je jasně odlišitelný pro konkrétního partnera,
  • má v sobě typicky brandové sdělení, takže se dá dobře odlišit i ze strany návštěvníka/sledujícícho
  • nese běžně nějakou slevovou pobídku,
  • je přenositelný mezi zařízeními.

Právě ta poslední výhoda je klíčová = když influcener doporučí svým fanouškům na sociálních sítích svůj kupon, typicky ho fanoušek sleduje / poslouchá výlučně na mobilním zařízení. Aplikace těchto sociálních sítí dominují v používání na chytrých telefonech, takže právě tam dojde k předání kuponu.

Ale samotná konverze (objednávka na e-shopu/službě – s použitím kuponu) není už tolik drtivě zaměřená na mobily, ale stále zde hraje velkou roli právě desktopový / stolní počítač.

A zde se ukazuje veliká síla kuponu = je nerozbitelný (co se týče měření výkonu), protože nespoléhá na typické cookies soubory, ale sám o sobě je reklamním prvkem přiřazeným (i u nás) ke konkrétnímu influencerovi.

Takže objednávka se správně v rámci vyhodnocování marketingu přiřadí k správnému doporučujícímu partnerovi. Také se zde eliminuje to, že by si partneři mezi sebou kradli kupony = 1 kupon je unikátně připojený k 1 partnerovi = tím se tento dřívější delikt eliminuje.

Kupon je tedy dominantním reklamním prvkem, který se pro influencery nejtypičtějí používá.

Je také i řešením pro ty, kteří ze svého profilu nemohou odkazovat přímým/aktivním odkazem (díky omezením na straně sociální sítě či platformy).

Konkrétní postup při zapojení influencera a jeho přesné měření

  • Influencer se zaregistruje do vašeho partnerského programu – typicky ho máte po registraci u nás a napojení na subdoméně svého webu – například partner.XXXXX.cz.
  • Ve vašem e-shopovém / webovém řešení vytvoříte unikátní kupon se slevovou hodnotou (s takovou slevou, aby vám to vycházelo v rámci PNO pro marketing).
  • Tento kupon přiřadíte partnerovi v dané reklamní kampani u nás v sekci Kupony.
  • Nastavíte mu časovou platnost, kterou kupon reálně má.
  • Partner tento kupon má instantně k dispozici ve svém části administrace.
  • Může vás ihned začít propagovat se svěřeným kuponem.
  • Oba si v administraci partner.XXXXX.cz kdykoliv ověříte, kolik objednávek přivedl, jaká mu náleží odměna, …
  • Vyplácíte odměnu ze schválených objednávek = influencer vás ještě více propaguje, protože vidí, že z toho má násobně více peněz, než dříve ze statické domluvy.
  • WIN-WIN!

Další výhody pro obě strany

Přehledné statistiky pro všechny strany

Co jsem na stánku návštěvníkům ukazoval, byla naše administrace, ve které se spravují partneři – sledujete jejich výsledky v reálném čase. A oni vidí své výdělky také instantně – skrze e-mailové notifikace pro vzniku každé konverze (velká motivace vás více propagovat), i skrze mobilní aplikaci (iOS / Android) naší sesterské aplikace PartnerBox.cz.

Celá vaše spolupráce se tím jasně definuje, zpřehledňuje a partneři vidí reálný výkon v reálném čase = a to celé díky třetí nezávislé straně, která do procesu nezasahuje, takže partneři mají k vám větší důvěru a ochotu prohloubit spolupráci.

Automatické počítání jednotlivých odměn z objednávek

Díky napojení kuponů a samotného měření kliků a objednávek se partnerům (při vzniku doporučené objednávky s jejich kuponem) počítají rovnou provize z hodnoty objednávky (bez DPH a poštovného). Takže rovnou vidí kolik si „vydělali“ v čase, kdy publikovali nový post, reelsko, příběh o vás, … a spočítají si, jestli se jim to vyplatilo = vše v reálném čase.

Vyplácíte partnery jen z objednávek, které dopadly

Všechny konverze v rámci našeho systému vznikají díky změření kuponu v konkrétní objednávce – tato situace se zapíše do systému jako Nevyřešená konverze.

A dokud není daná konverze z vaší strany označená jako schválená, nemá partner nárok na odměnu, kterou mu systém vypočítal.

A stále zde platí, odměna se počítá vždy z objednávky bez DPH a poštovného / balného. Takže z čisté hodnoty, která vám zůstává. Za nepřevzaté / vrácené či stornované objednávky samozřejmě partnerům odměna nenáleží a je stornovaná při aktualizaci jejího stavu.

Fakturace skrze administraci

Pro zjednodušení celého procesu vyplácení partneři nahrávají fakturu za vaši výkonnostní spolupráci do sekce Fakturace v naší administraci. Je to tedy 1 místo, kde se všechny faktury soustřeďují, takže zapomeňte na zmatené přeposílání faktur.

Na stejném místě máte tyto faktury také ihned k dispozici k proplacení.

Je to proces, který naši inzerenti velmi oceňují, protože jim také oproti dřívějším spoluprácím, šetří čas.

Myslíte, že je to řešení vašeho problému?

Ozvěte se nám skrze sekci Kontakt, či na [email protected] a rádi vám pomůžeme i s vašimi influencery.

Je to téma, které u našich klientů silně trenduje a jasně víme, kde vám můžeme ten proces managementu ulehčit a zrychlit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení