29. 2. 2016
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Pokročilé statistiky

Jako vlastníci provizního programu určitě uvítáte rychlý přehled o tom, jak je váš affiliate úspěšný. Chtěli byste na jedno kliknutí znát odpovědi na tyto otázky?

  • Kolik partnerů vlastně celkem máte a kolik z nich je skutečně aktivních? Jak se tato čísla mění v čase? Je váš trend pozitivní?
  • Jaký obrat vám vaši partneři přivedli?
  • Jaký je konverzní poměr (kolik kliků je v poměru k jednomu nákupu?)
  • Jaká je výše průměrné objednávky od vašich partnerů?
  • Jaká je kvalita objednávek – kolik jich skutečně bylo zaplaceno a tudíž schváleno?

Tyto odpovědi a mnoho dalšího se dozvíte v Pokročilých statistikách. Ve dvou tabulkách a přehledných grafech uvidíte vše přehledně.

Jak na jejich nastavení

V levém menu vaší licence AffilBoxu vyberte záložku Statistiky a podzáložku Pokročilé statistiky.

V horní části obrazovky uvidíte obecný přehled – počet partnerů, návštěv, konverzí a provizí. 

Tento přehled je nezávislý na výběru parametrů níže.

Zpřesnění výběru dat

Pod touto tabulkou pak můžete zpřesnit výběr dat. Můžete si vybrat, v jakém časovém rozmezí chcete zobrazit vaše statistiky. Pokud potřebujete zúžit výběr, vyberte si, o data z které kampaně nebo od kterého partnera máte zájem. Nakonec nezapomeňte kliknout na tlačítko Zobrazit výsledky.

Níže pak uvidíte dva grafy a tabulku.

Počet partnerů – graf

První graf se týká počtu partnerů. Modrá linie zobrazuje počet vašich partnerů v daných měsících, červená pak počet aktivních partnerů. Není totiž důležité, kolik partnerů máte, ale to, jestli vás skutečně propagují.

Návštěvy a konverze – graf

Druhý graf je nazván Návštěvy a konverze. Modře jsou označeny návštěvy – jedna návštěva je definována jako proklik přes partnerský odkaz k vám na stránky. Červeně je pak vidět počet konverzí v daném měsíci. Pokud jste například provedli nějakou změnu na vašem webu, může změna v poměru těchto dvou liní poukázat na to, že je něco špatně.

Přehled po měsících – tabulka

Na konci stránky vás čeká velmi zajímavá tabulka – uvidíte v ní, jak se vám (a vašim partnerům) vedlo v jednotlivých měsících vybraného období.

Co znamenají jednotlivé sloupce:

Zde následuje stručná vysvětlivka se objeví po najetí myši na název sloupce.

  • Obrat – obratem se rozumí suma hodnoty objednávek od vašich partnerů.
  • Aktivita partnerů = poměr aktivních a neaktivních partnerů. Aktivní partneři jsou partneři, kteří vám v daném období přivedli alespoň jeden klik. Neaktivní partneři = počet partnerů k prvnímu dni v daném měsíci bez aktivních partnerů. Čím vyšší toto číslo je tím lépe – daří se vám totiž zapojit více a více partnerů. Jak je aktivovat se dozvíte mimo jiné v Affiliate academy.
  • Konverzní poměr = Konverzní poměr je počet konverzí vydělený počtem návštěv vašich zákazníků od partnerů (proklik). Porovnávejte tento poměr s vašimi dalšími propagačními kanály. Sledujte změnu. Pokud je trend klesající, bylo by dobré oslovit partnery a najít efektivnější cesty propagace.
  • Průměrná hodnota objednávky = Celkový obrat z objednávek od partnerů/počet konverzí od partnerů. Pokud máte šikovného partnera, může vám navýšit tuto hodnotu. Trend této hodnoty by měl být ideálně rostoucí.
  • Průměrná výše provize = Jaká provize je průměrně z jedné objednávky. Je vypočtena z celkové provize pro partnery/počet všechn konverzí od partnerů. Z této částky můžete odvodit, jak moc je pro vaše partnery váš provizní program smysluplný – nesmí klesnout pod rentabilní hranici.
  • Procentuální provize = Je vypočtena jako celková suma hodnoty objednávek (obrat)/provize pro partnery. Záleží na tom, kolik kampaní máte – pokud jich máte více, může být důležitým ukazatelem toho, čemu se partneři věnují, a jaké jsou vaše náklady. Můžete porovnávat s dalšími kanály.
  • Kvalita konverzí = Je vypočtena jako počet schválených konverzí/ počet konverzí celkem. Napoví vám, jak kvalitní návštěvníky přivádí vaši partneři, jestli není něco špatně ve vašem objednávkovém procesu (pokud je klesající trend) a nebo jestli vaši partneři neuvádějí nějaké zavádějící informace např. ohledně dopravy nebo platby.
  • Provize na návštěvu = Je vypočtena jako celková provize všech vašich partnerů/počet návštěv – prokliků od vašich partnerů. Opět platí, že vzrůstající čísla jsou vítána, znamenají, že vaši partneři  vám pravděpodobně přivádí čím dál tím kvalitnější návštěvníky (protože si u vás i nakoupí).
  • Provize partnerů = Celková hodnota provizí všech partnerů v daném období.

Export dat

Všechny tyto informace si můžete také stáhnout do CSV souboru – tlačítko najdete zcela dole v pravém rohu.

A určitě se podívejte na video o tom, jak s informacemi ze statistik zacházet a jaké z nich dělat závěry.

Článek a video o vyhodnocování statistik provizního programu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení