Autor článku
Napojení AffilBoxu na Google Tag Manager (GTM)
Tento návod je jednoduchým a rychlým postupem pro napojení našeho affiliate softwaru na Google Tag Manager. Většinou se počítá s vazbou GTM na samotný e-shop a tomu je přizůsoben i způsob nasazení.
Kapitoly
Upozornění před nasazením trackingu do GTM
Pokud chcete zajistit co největší přesnost affiliate měření (které je realizováno přes trackovací a konverzní kód – viz níže), doporučujeme kódy nasazovat přímo do kódu webu, ne do externí služby typu Google Tag Manager (neboli GTM).
Tato služba, a jí podobné, je bohužel velmi často blokována prohlížeči a blokátory reklam, takže v návaznosti na to je pak blokován i náš skript. A tím posléze se i zmenšuje počet prokliků a konverzí, které dokážeme vysledovat a dopárovat.
Stability a bezpečnosti webu se bát nemusíte, naše kódy jsou standardně načítány tzv. asynchronně, takže nezpomalují načítání stránek.
POZOR: Některé blokátory reklam jako je Adblock, Ublock a další defaultně blokují skripty GTM, proto důrazně doporučujeme vyjmout z nich kódy AffilBoxu a dát je samostatně do vašeho webu. S nasazením kódů do GTM snižujete možnosti trackování a vaši partneři nebudou spokojeni s výkonem vašeho affiliate programu.
Vlastní subdoménou to začíná
Nejprve si ve svém e-shopu vytvořte subdoménu, která bude sloužit vašim partnerům jako přístup do affiliate administrace. Tuto vlastní subdoménu napárujte se svým AffilBoxem dle tohoto návodu: Jak přesměrovat DNS.
Trackovací kód
Vytvoření nové značky:
- Vlastní značka html
- Překopírovat kód z Vašich stránek
- Nastavit spouštění na All Pages
Konverzní kód
Vytvořit 2 nové proměnné definované uživatelem
pro hodnotu konverze: actionField.revenue (Typ proměnné: Proměnná datové vrstvy
Název proměnné: ecommerce.purchase.actionField.revenue)
pro ID transakce: actionField.id (Typ proměnné: Proměnná datové vrstvy
Název proměnné: ecommerce.purchase.actionField.id)
Vytvořit novou značku: Vlastní značka HTML
Překopírovujte kód z administrace vaší kampaně – konkrétně blok Konverzní kód.
Změnit v kódu:
- var ab_cena = ‚{{actionField.revenue}}‘;
- var ab_id_transakce = ‚{{actionField.id}}‘;
Nastavit spouštění
- Typ pravidla: Zobrazení stránky
- Některá zobrazení stránek
- Page URL je rovno (URL s dokončením obj, například example.com/nakupni-kosik- dokonceni)
Po nasazení vždy testujte
Jakákoliv změna v kódech i samotném nasazení GTM může ovlivnit přesnost a spolehlivost měření, protože vždy po nasazení změny otestujte funkčnost.
Neboli vezměte si svůj partnerský odkaz (získáte ho na hlavní stránce či na detailu kampaně v AffilBoxu), a otevřete si ho v anonymním okně prohlížeče.
V rozhraní AffilBoxu, v sekci Statistiky -> Statistiky konverzí, byste v daný čas měli vidět proklik.
Poté udělejte ve stejném anonymním okně testovací objednávku. Když prošla, gratulujeme, vše je správně nastaveno. Když ne, kontaktujte naši podporu, ta vám s kontrolou nasazení ráda pomůže.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *