
Autor článku
Redirect tracking - nová varianta partnerského odkazování skrze přesměrování
Jestli je něčím AffilBox vyhlášený, tak je to skvělá podpora a technický vývoj. A přesně tahle nová funkce pro NETWORK klienty z toho vychází. Postupně se nám v posledním roce nashromáždila zpětná vazba od partnerů a inzerentů, že by chtěli přidat další metodu odkazování. Takovou, která bude odlišná od stávajících x, které roky nabízíme.
Kapitoly
Přesměrováním k větší stabilitě?
Když jsme si prošli zpětnou vazbu od partnerů a stávající řešení na trhu, došlo nám, že jsme jediní, kdo dokáží využít na maximum právě redirectů, které nás ale nebudou zrazovat. A k tomu máme jako jediní výhodnou pozici.
A tou jsou naše subdomény, které všichni naši klienti musí mít. Bez nich nemají administraci svého partnerského programu přístupnou na svém webu. A přesně s nimi jsme počítali právě do nového Redirect trackingu.
Využíváme tedy infrastruktury a technik, které s klienty máme za posledních 14 let ověřených (AffilBox je tu od roku 2011).
A jen jsme je vyladili pro perfektní funkčnost a odolnost pro rok 2025.
Redirect tracking je tedy další variantou, jakou vám partneři mohou na inzerentský web přinést své návštěvníky. Mohou i na jednom webu či projektu používat kombinaci jednotlivých odkazů, nebo trackovatelných kuponů = je to čistě na nich.
Návštěvník je každopádně vždy bezpečně přesměrován na inzerentský web = tam, kam si partner při generování takového přesměrovacího odkazu nastaví. Může to být hlavní stránka, ale typicky to bude tzv. deeplink = z naší zkušenosti je to většinou na detail produktu.
Neboli tam, kde návštěvník je co nejblíže konverzní cestě v košíku či k objednávce.
Pro koho jsou redirectované odkazy přínosem:
- CSS partneři, kteří potřebují využít přesměrování v rámci parallel trackingu,
- partneři, kteří chtějí skrýt partnerský odkaz,
- e-mailingoví partneři, kteří chtějí mít větší kontrolu nad samotným odkazováním,
- ale i klasičtí obsahoví/katalogoví partneři = pro další vrstvu měření a větší přesnost doměření.
Redirect tracking je plugin
Možnost zapnout tento přesměrovávací tracking najdete v sekci Pluginy.

Generátor odkazů s přesměrováním
Partneři mají ve své administraci přístup k původnímu Generátoru odkazů.
Je vždy k dispozici v každé Reklamní kampani v sekci Reklamní prvky.
Pro příklad jsem si vybrat kampaň Econea.cz, která běží na NETWORKU a jaký efekt tento přechod pro ni měl, jsme zdokumentovali ve velmi čtené případové studii.

Původní varianta ulehčovala jen přípravu odkazů, které obsahovaly kromě samotné URL stránky i tzv. kanály (jeden či více kanálů, které podobně jako sub-id identifikovaly konkrétní odkaz v dané kampani = mohli jste jimi odlišit různé bannery, CTA prvky, reklamní kampaně, …).

Tento Generátor odkazů nově umožňuje vybrat buď Přímý odkaz (klasický partnerský odkaz s affiliate ID), nebo právě Redirect = přesměrovaný odkaz.

Výsledný odkaz vypadá následovně:
https://partner.econea.cz/t/kid/1/id/avbgr8j2/kanal/presmerovani/?redir=https://www.econea.cz
Struktura přesměrovávaného odkazu

A vždy se skládá z několika částí. V základu máme přesměrovávané odkazy vždy přes subdoménu konkrétního inzerenta. Tím je zajištěna stabilita a bezpečnost průchodu návštěvníka za každé situace.
Přesměrovávaný odkaz obsahuje také parametr kid, který určuje konkrétní označení kampaně, ke které má danou návštěvu počítat.
Počítá se zde se situací, že v rámci jednoho partnerského programu (my ho označujeme interně jako instanci) může být 1-XXX kampaní (rekordman u nás má v rámci 1 programu 97 e-shopů). Samozřejmě nechybí ani unikátní ID partnera a také kanál. V neposlední řadě na konci nechybí u parametru redir i finální URL adresa, kam se má návštěvník nakonec dostat.
Tuto strukturu sem vypisujeme jen pro zajímavost = nikdy si ji nemusíte pamatovat, vytvoření odkazu či odkazů pro partnerskou potřebu bude vždy realizováno přes samotný Generátor odkazů.
Přehled prokliků z přesměrovávaných odkazů
Samozřejmě jednotlivé prokliky z redirectů se propisují i do Statistik pro partnery i inzerenty. Už od spuštění tzv. Network trackingu přibyly klientům do statistik sloupce Zdroj.
Ty aktuálně vypisují metodu či zdroj samotného prokliku či konverze. Neboli jakou metodou byla interakce návštěvníka (potažmo zákazníka) u nás zaznamenána.
U prokliků to může být:
- Redirect = nová metoda
- Tracking = klasický klik s affiliate ID zaznamenaný tracking js kódem
- Registrovaný web = příchod z referrerem návštěvníka, který přišel z partnerského webu
Přesměrovávané odkazy jako nová metoda měření
V souhrnu – redirect tracking je další metodou měření, kterou si partneři mohou sami zvolit při výběru odkazování k samotnému inzerentovi. Přidáním této metody jsme reagovali na zpětnou vazbu od partnerů, kteří přeferují právě takové odkazování.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *