Redirect tracking – nová varianta partnerského odkazování skrze přesměrování
20. 2. 2025
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Redirect tracking - nová varianta partnerského odkazování skrze přesměrování

Jestli je něčím AffilBox vyhlášený, tak je to skvělá podpora a technický vývoj. A přesně tahle nová funkce pro NETWORK klienty z toho vychází. Postupně se nám v posledním roce nashromáždila zpětná vazba od partnerů a inzerentů, že by chtěli přidat další metodu odkazování. Takovou, která bude odlišná od stávajících x, které roky nabízíme.

Přesměrováním k větší stabilitě?

Když jsme si prošli zpětnou vazbu od partnerů a stávající řešení na trhu, došlo nám, že jsme jediní, kdo dokáží využít na maximum právě redirectů, které nás ale nebudou zrazovat. A k tomu máme jako jediní výhodnou pozici.

A tou jsou naše subdomény, které všichni naši klienti musí mít. Bez nich nemají administraci svého partnerského programu přístupnou na svém webu. A přesně s nimi jsme počítali právě do nového Redirect trackingu.

Využíváme tedy infrastruktury a technik, které s klienty máme za posledních 14 let ověřených (AffilBox je tu od roku 2011).

A jen jsme je vyladili pro perfektní funkčnost a odolnost pro rok 2025.

Redirect tracking je tedy další variantou, jakou vám partneři mohou na inzerentský web přinést své návštěvníky. Mohou i na jednom webu či projektu používat kombinaci jednotlivých odkazů, nebo trackovatelných kuponů = je to čistě na nich.

Návštěvník je každopádně vždy bezpečně přesměrován na inzerentský web = tam, kam si partner při generování takového přesměrovacího odkazu nastaví. Může to být hlavní stránka, ale typicky to bude tzv. deeplink = z naší zkušenosti je to většinou na detail produktu.

Neboli tam, kde návštěvník je co nejblíže konverzní cestě v košíku či k objednávce.

Pro koho jsou redirectované odkazy přínosem:

  • CSS partneři, kteří potřebují využít přesměrování v rámci parallel trackingu,
  • partneři, kteří chtějí skrýt partnerský odkaz,
  • e-mailingoví partneři, kteří chtějí mít větší kontrolu nad samotným odkazováním,
  • ale i klasičtí obsahoví/katalogoví partneři = pro další vrstvu měření a větší přesnost doměření.

Redirect tracking je plugin

Možnost zapnout tento přesměrovávací tracking najdete v sekci Pluginy.

Generátor odkazů s přesměrováním

Partneři mají ve své administraci přístup k původnímu Generátoru odkazů.

Je vždy k dispozici v každé Reklamní kampani v sekci Reklamní prvky.

Pro příklad jsem si vybrat kampaň Econea.cz, která běží na NETWORKU a jaký efekt tento přechod pro ni měl, jsme zdokumentovali ve velmi čtené případové studii.

Původní varianta ulehčovala jen přípravu odkazů, které obsahovaly kromě samotné URL stránky i tzv. kanály (jeden či více kanálů, které podobně jako sub-id identifikovaly konkrétní odkaz v dané kampani = mohli jste jimi odlišit různé bannery, CTA prvky, reklamní kampaně, …).

Tento Generátor odkazů nově umožňuje vybrat buď Přímý odkaz (klasický partnerský odkaz s affiliate ID), nebo právě Redirect = přesměrovaný odkaz.

Výsledný odkaz vypadá následovně:

https://partner.econea.cz/t/kid/1/id/avbgr8j2/kanal/presmerovani/?redir=https://www.econea.cz

Struktura přesměrovávaného odkazu

A vždy se skládá z několika částí. V základu máme přesměrovávané odkazy vždy přes subdoménu konkrétního inzerenta. Tím je zajištěna stabilita a bezpečnost průchodu návštěvníka za každé situace.

Přesměrovávaný odkaz obsahuje také parametr kid, který určuje konkrétní označení kampaně, ke které má danou návštěvu počítat.

Počítá se zde se situací, že v rámci jednoho partnerského programu (my ho označujeme interně jako instanci) může být 1-XXX kampaní (rekordman u nás má v rámci 1 programu 97 e-shopů). Samozřejmě nechybí ani unikátní ID partnera a také kanál. V neposlední řadě na konci nechybí u parametru redir i finální URL adresa, kam se má návštěvník nakonec dostat.

Tuto strukturu sem vypisujeme jen pro zajímavost = nikdy si ji nemusíte pamatovat, vytvoření odkazu či odkazů pro partnerskou potřebu bude vždy realizováno přes samotný Generátor odkazů.

Přehled prokliků z přesměrovávaných odkazů

Samozřejmě jednotlivé prokliky z redirectů se propisují i do Statistik pro partnery i inzerenty. Už od spuštění tzv. Network trackingu přibyly klientům do statistik sloupce Zdroj.

Ty aktuálně vypisují metodu či zdroj samotného prokliku či konverze. Neboli jakou metodou byla interakce návštěvníka (potažmo zákazníka) u nás zaznamenána.

U prokliků to může být:

  • Redirect = nová metoda
  • Tracking = klasický klik s affiliate ID zaznamenaný tracking js kódem
  • Registrovaný web = příchod z referrerem návštěvníka, který přišel z partnerského webu

Přesměrovávané odkazy jako nová metoda měření

V souhrnu – redirect tracking je další metodou měření, kterou si partneři mohou sami zvolit při výběru odkazování k samotnému inzerentovi. Přidáním této metody jsme reagovali na zpětnou vazbu od partnerů, kteří přeferují právě takové odkazování.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení