Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 20 - Reporting affiliate programu z pohledu inzerenta i partnera
Kapitoly
Reporting affiliate výkonnosti z pohledu inzerenta i partnera.
Vždy je potřeba dělat reporting a kontrolovat vývoj vašeho affiliate programu a nebo webu.
Affiliate inzerent / manažer
Co kontrolujeme na měsíční bázi:
- počet konverzí
- celkový obrat z prodeje
- celkový obrat provizí
- počet kliků
- počet zamítnutých a schválených konverzí
- náklady na lidi, kteří pracují na affiliate programu
- počet aktivních partnerů a počet neaktivních partnerů
- počet nově registrovaných partnerů
Jaké nastavit KPI?
Z těchto čísel pak:
- PNO (vysvětlit)
- konverzní poměr
- poměr obratu z affiliate vůči celkovému obratu
- procentuální aktivita partnerů
- TOP partneři
Z dlouhodobého hlediska:
- porovnání stejných měsíců v tomto a minulém roce (meziroční změna)
- porovnání dvou po sobě jdoucích měsíců (meziměsíční změna)
- měsíční a roční nárůst affiliate partnerů
Průběžně kontrolujeme:
- kliky – kvůli možností podvodů od partnerů, kteří by posílali na stránky pop-up traffic, penny traffic, atp…
- počet konverzí – kvůli možným výpadkům trackingu
Rady Ondry a Jardy:
- Pokud neděláte pokročilou analytiku, tak vám na reporting stačí excel/google sheets tabulka.
- Pokud děláte pokročilou analytiku, vyzkoušejte náš nový most z AffilBoxu do Google Data Studia.
Affiliate partner
Co kontrolujeme na měsíční bázi:
- počet provizí
- součet hodnoty provizí
- náklady na správu a rozvoj webu
- počet kliků
Tyto data je dobré sbírat per inzerent, aby bylo možné porovnat, kterého inzerenta se vám vyplatí více propagovat.
Z toho pak:
- zisk
- výhodnost konkrétních inzerentů
Rady Ondry a Jardy:
- Vždy chtějte po affiliate manažerech/inzerentech důvody zamítnutí provizí.
- Využijte Partnerbox na statistiky vašich affiliate aktivit.
Komentáře (1)
Hezký den,
vždy bude tu situaci ovlivňovat, že každý nástroj vidí primárně jen svá data, či své cookies – typicky právě AffilBox pracuje s privátní cookies a dalšími uložištmi dat u návštěvníka, ale GA vidí jen samotný proklik od vás.
A pokud váš partner (v tomto případě e-shop) má cookie lištu, tak samozřejmě to výrazně ovlivní počítání prokliků a konverzí, protože pokud nejsou spuštěny naše trackovací kódy (jsou za cookie-consent lištou), tak se bez souhlasu návštěvníka nespustí. Neboli vy na své straně správně si uložíte událost (odchozí proklik = u toho pozor, není to také stoprocentní, pracoval jsem s tím jako partner a je to stále divočina si to pushovat do GA/GTM datalayeru), ale protistrana už nemá kde zapsat danou návštěvnost.
Pro analytiku GA je nejvhodnější mít navázané například UTM parametry za affiliate parametrem, aby se dala přesněji odlišit návštěvnost. Plus to samozřejmě ovlivní a zamíchá kartami například funkce Registrované weby (nepoužívá aff. parametry) či Kupony, které jsou komplet bez parametrů a nejsou dosledovatelné klasickou webovou analytikou, protože ji mnohdy mohou úplně obejít. Případně nám napište na [email protected] a projdeme si to společně konkrétně u vašeho webu a daných inzerentů.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *
Dobrý den, setkáváme se s tím, že nám GA ukazuje jiné čísla prokliků směrem k partnerovi, než jaká čísla vidí partner (e-shop) jako příchozí prokliky od nás. Nevíte, čím by to mohlo být?
Může se jednat například o cookies, u našeho webu se proklikne uživatel na web partnera a tam nezaškrtne cookies? My to vidíme jako uskutečněnou událost – proklik k partnerovi, ale jeho GA nás už neregistruje jako příchozí proklik od nás?
Děkuji za radu.
Silvie