AffilBox Podcast epizoda 37 – Jak na redesign affiliate webu
3. 8. 2022
Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Autor článku

AffilBox Podcast epizoda 37 - Jak na redesign affiliate webu


AffilBox na apple podcast


AffilBox podcast na Spotify


AffilBox podcast na Google Podcasts


AffilBox podcast na RadioPublic


AffilBox podcast na Pocket Casts


AffilBox podcast na Breaker



Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné.

Výhody redesignu:

  • Nová grafika – důvěryhodnost
  • technická aktualizace webu – splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu
  • Šablony mohou zastarávat – už k nim není podpora developerů
  • pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice.
  • pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu

Nevýhody redesignu:

  • může se toho hodně pokazit 😀

Před redesignem:

  • rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí)
  • zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp..

Redesign pomocí šablony / builderu

  • aktualizovat na novou šablonu
  • builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) – velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí

Výhody:

  • větší variabilita
  • menší náklady (pokud děláte svépomocí)

Nevýhody:

  • pořád jste technickým kontaktem vy – pokud se něco pokazí musíte to řešit
  • je potřeba ladit rychlost webu svépomocí

Redesign pomocí externí agentury

  • je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu)
  • Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík)

Výhody:

  • nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí
  • web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče

nevýhody:

  • tato varianta je mnohem nákladnější
  • vlastní buildery agentur

Před redesignem webu udělat na webu následující:

  • odstranit nepoužívané pluginy
  • exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný)
  • zálohovat si veškerý obsah

Na co si dát pozor při redesignu:

  • textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury
  • struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty.
  • neměnte více věcí najednou – když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti

Co kontrolovat po redesignu:

  • url adresy (jejich struktura)
  • nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…)
  • Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily)
  • návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) – kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu.
  • vnitřní prolinkování webu – pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování

Case studies Jarda a Ondra

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení