Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 21 - Výběr affiliate niche
Jak vybrat affiliate niche?
Co je to niche? (nika)
Proč vybrat niche a ne projekt se širokým záběrem?
Co my sami preferujeme?
Nový Google Update v US se zaměřuje na produktové recenze!
Jaké jsou parametry výběru niche?
- Expert v kategorii: Člověk by měl být nebo by se měl stát expertem na dané téma a to v případě, že obsah píše sám, nebo najímá kopíky.
- Šířka niky: Je dobré hned ze startu myslet do budoucna a vybrat si niku, která je dostatečně velká nato, aby se o ní dalo psát měsíce až roky. Příklad: růžové boty na podpatku – příliš úzká nika, boty na podpatku – už širší nika, kterou bych zvažoval, boty – příliš široká nika ve které se budu těžko stávat expertem.
- Konkurenčnost niky: nízko konkurenčních a vysoko konkurenčních nik má několik výhod a nevýhod
Nízko-konkurenční
+ malá konkurence
+ rychlý vstup na trh a provize
– často nižší výdělky z celého odvětví
Vysoko-konkurenční niky
+ potenciál velkých příjmů
– pravděpodobně velmi obtížné vstupy do trhu
Na málo saturovaných trzích jako je ČR/SK, východní Evropa se může stát, že nika s velkým potenciálem není vůbec pokrytá.
- Trend: Je potřeba se podívat do Google trends na klíčová slova spojená s nikou a jestli je to spíše klesající nebo rostoucí odvětví.
Rady od Ondry a Jardy:
- Vyberte niku a začněte budovat obsah, jakmile si vyberete niku, neskákejte na jinou, pokud to první 4 měsíce nevydělává.
- Pracujte od startu na linkbuildingu
- Outsourcujte co vám nejde a trvá vám hodně času, naopak dělejte co vás baví a jde vám.
- Pokud máte nějaký hlavní příjem mimo affiliate, snažte se výdělky vracet do projektu a jeho růstu (zapomeňte na Profit first).
- Pokud pracujete na projektu rok a více, máte návštěvnost desítky tisíc a nic vám to nevydělává je něco špatně s monetizací a nebo nikou. (kdy poznat, že je na čase opustit projekt je na samostatný podcast)
Komentáře (1)
Zdravíme,
omlouváme se za pozdní odpověď. Osobně bych šel do nik, které nejsou tak konkurenční, finanční sektor je typicky velmi zabetonovaný hráči a mnohdy už nevuyžívají ani klasické affiliate pobídky, ale mají vazby napřímo na inzerenty.
Takže i diametrálně jiné podmínky, provize, bonusy, které díky prostředníkovi (typicky affiliate síti, které fin oboru dominují) nikdy nemůžete dostat.
Z mého pohledu je téměř nemožné něco takového přebít, protože oni samozřejmě vydělávají dost a také extrémně dané finance vrací zpět do růstu, posilování svých pozic, … Osobně radši volím menší, ale pořád zajímavé podobory.
Díky moc Martine, že nás posloucháš! Za mě klidně!
Dokonce bych řekl že je to v určité fázi až nevyhnutelné jít do těch „zabraných“ niche, jestli chceš vydělávat fakt hodně peněz v CZ/SK affil trhu. Pokud do toho půjdeš ale musíš mít dost peněz abys mohl rok dva cpát peníze do obsahu, backlinků a ideálně třeba YouTube na posílení autority.
Ideálně i tým (pokud se tomu nemůžeš věnovat part-time/full-time) no a konečně musíš mít schopnosti a vědomosti, abys věděl, že ty velké hráče dokážeš přebít v SEU, nebo jiném mkt. kanále, protože všechno v předchozí zmíněné, velcí hráči mají.
Abych to shrnul, není to nemožné není to ani nedosažitelné ale připrav se na hodně práce a málo peněz v prvním roce/dvou. Samožrejmě když se ti to podaří je to solidní CF a exit v možný exit v násobcích, což obvykle s „low hanging fruit“ nedosáhneš.
Když bych teď začínal a měl nějaké volné peníze z mých vedlejších aktivit, asi bych začal stavět tento velký portál. Respektive bych ho nestavěl, ale našel si nějaký malý fin. web s dlouhou historií domény o který se nikdy nestará, koupil od majitele a obnovil s mega dobrým obsahem.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *
Zdravim panove,
Affilbox podcast posloucham pravidelne a moc rad. Zajimal by me vas pohled na vstup do vysoce konkurencniho niche … dejme tomu, třeba finweb. Vite ze top portaly na trhu jsou hodne silni hraci a prorazit bude opravdu tezke – sli byste do neceho takoveho, nebo spis cilite na „lower hanging fruit“?