Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 8 - Shrnutí roku 2020 a co plánujeme pro 2021
Kapitoly
AffilBox Podcast, Epizoda 8 – Shrnutí roku 2020 a co plánujeme pro 2021 v AffilBoxu
Co se nám v AffilBoxu povedlo, na čem jsme pracovali a co se dá očekávat v roce 2021. O tom všem je dnešní extra dlouhá epizoda.
2020
1) Přesun serverů ke Stable – z původních 2 provozních serverů jich je dnes 9 a další se připravují – násobení kvůli stabilitě, zálohám, rozdělení komponent na separátní servery – API, …
2) Přehled o nerozhodnutých provizích pro partnera na nástěnce AffilBoxu
3) Tracking kuponů v objednávce
3a) Přiřazení kupónu partnerovi a při jeho využití v objednávce se mu připočítá objednávka (cross-device tracking).
3b) Kupony jsou jak per kampaň, tak tzv. globální
4) Rozšíření API ( ID kampaně, výpis konverzí dle kuponu, výpis prokliků, ,,,)
5) Multijazyčnost registrační/login stránky
6) Rozšířené Bonusy – i s vazbou na Kupony
6a) Bonusy jsou per kampaň i globální
7) Antiblockový tracking – výraznější odolnost proti blokátorům reklam a přísněji nastaveným prohlížečům
8) Report neaktivních partnerů – který dle zadaného časového období vypíše všechny partnery, co nepřinesli žádný proklik a konverzi.
10) Affiliatekatalog.com – redesign, nové napojení, …
11) Přidávání ručních konverzí v jiných, než základních měnách.
2021
1) Obchodní podmínky v aplikaci, verzování, revalidace partnery, povinnost pro spuštění kampaně
2) Komunikační formulář pro partnery směrem k inzerentům
3) Podrobnější filtrace v reklamních prvcích + nové reklamní prvky (kupony, iframe, …)
4) Deeplink generátor pro kanály/doprovodné parametry
5) Notifikační centrum pro partnery i inzerenty
6) Nové vrstvy v trackingu (V4)
7) Wizzard / nápovědy pro inzerenty i partnery
8) Partnerbox.cz – rozhraní pro sdružování dat partnerů
Dnešní díl bude především o AffilBoxu. Konkrétně budeme bilancovat uplynulý rok 2020 a zároveň rovnou i probereme, jaké plány a vyhlídky máme s AffilBoxem pro následující rok 2021.
Společně rozebereme vše co jsme za rok 2020 zvládli a co se nám povedlo. A samozřejmě se podíváme i na to, co se naopak nepovedlo vůbec.
Jaký byl rok 2020?
Rok 2020 byl pro nás takový “testovací” rok, kdy jsme dostali do vedení celého AffilBoxu. Celý rok jsme se tak nějak snažili s touto rolí sžít. Ve firmě jsme si vyzkoušeli i různé pozice, abychom věděli, co se ve firmě děje a jak to celé funguje. Zkoušeli jsme si zákaznickou péči a odbavování dotazů našich klientů. Zkusili jsme si, jak se nejrůznější funkce vyvíjely a tak podobně… Hodně času jsme tedy v roce 2020 strávili administrativou.
Primárně jsme se snažili celou firmu pořádně stabilizovat. Prošli jsme si kompletně celý byznys model a řekli jsme si kam to chceme posunout a jaké jsou naše představy tak, abychom jej mohli uchopit a pracovat s ním přesně podle našich představ.
Také se nám podařilo vyvinout a nasadit spoustu novinek.
Pojďme si říci, jaké to jsou…
Přesun serverů ke Stable
Jak už bylo zmíněno, jedním ze základních bodů roku 2020 bylo stabilizovat naší infrastrukturu.
Zjednodušeně řešeno šlo o to, že jsme museli servery přesunout pod jiného poskytovatele. Vybrali jsme Stable.cz, kteří se specializují na vysokozátěžové projekty a hned v první kvartále jsme úspěšně naše servery přemigrovali.
Původně jsme začínali se třemi servery, kdy dva z nich byly čistě provozní pro samotnou aplikaci AffilBox. Dnes už máme serverů 9 a další budou postupně přibývat. To je za nás opravdu velký posun kupředu.
Vyvíjíme velkou a technologickou SaaS aplikaci, takže je pro nás nesmírně důležité mít stabilní background, protože každý případný výpadek by mohl být obrovský problém. A zároveň jsme si také stabilními servery ulehčili budoucí vývoj nových funkcionalit.
Za rok 2020 přibylo v AffilBoxu zhruba 50 novinek, což je skvělé číslo!
Letos bychom to číslo určitě chtěli trumfnout. Nutně nelpíme na tom, že musíme překonat počet, ale rádi bychom se zaměřili také na hloubku jednotlivých novinek.
Přehled o nerozhodnutých provizích pro partnera na nástěnce
Pokud se nyní jakýkoliv partner přihlásí do provizního programu, který běží na AffilBoxu, okamžitě v horní části nástěnky vidí, kolik provizí má nerozhodnutých.
Díky tomu, si může lépe plánovat a propočítat svůj rozpočet pro následující měsíc, či měsíce, protože má skvělý přehled o tom, kolik provizí má před schválením.
Tato novinka se může zdát úplně triviální, ale nevěřili byste kolik partnerů poté po přihlášení zjistilo, kolik “historických” provizí nemají scháleno a vyplaceno. Funkce tedy určitě pomohla získat partnerům více peněz a my věříme, že je to příjemně potěšilo.
Tracking kuponů
Myslíme si, že tracking kuponů je pro nás obrovský krok kupředu. Jedná se už o trochu větší, technologicky složitější funkci, na které jsme pracovalo poměrně dlouho.
V praxi to znamená, že AffilBox nyní dokáže rozpoznat slevový kupón v objednávce webového řešení a na základě tohoto kuponu dokáže přiřadit i provizi.
Pro vaší lepší představu si můžeme tuto funkcionalitu rozdělit na dvě části:
1. Tracking kuponů dokáže rozpoznat kupon v objednávce – Inzerent jednoduše uvidí, jaká objednávka nese jaký kupon. Díky tomu si i inzerent může například ověřit, zda partneři kupony nezneužívají
2. Přidělení provize bez zápisu cookies – Na základě kuponu lze přiřadit konkrétnímu partnerovi provizi, aniž by se předtím objevil jakýkoliv klik na affiliate odkaz, nebo zjednodušeně řečeno, aby se zapsala jakákoliv cookies.
Do jisté míry se trackingem kuponů dá nahradit crossdevice tracking.
Tracking kuponů využijí hlavně ty e-shopy a partneři, kteří hodně pracují s influencery. Je to dáno tím, že influenceři nemají na sociálních sítích zase tak velké možnosti, jak vkládat své konverzní odkazy do příspěvků. Například na Instagramu je to zcela nemožné, pokud tedy nejste influencer, který má více jak 10 tisíc sledujících.
Mohou ale vložit svůj kód jednoduše třeba do Stories, videa na youtube a podobně a pokud influencer přiveze zákazníka k objednávce a použije kupon, má jistotu, že o žádné peníze nepřijde.
Kupony si můžete přiřadit buď vždy ke konkrétní kampani, nebo je možné použít kupony i globálně.
Multijazyčnost registrační a přihlašovací stránky
Určitě nemusíme zdlouhavě vysvětlovat a předstatovat, že AffilBox je multijazyčný.
K dispozici máte hned několik jazyků, které můžete využívat pro vaší administraci a právě i pro registrační stránku, atd…
Vy, partner, nebo kdokoliv další si může na přihlašovací / registrační stránce zvolit, jaký jazyk si přeje aplikovat. Tento jazyk pak bude mít nastaven napříč celou aplikací, tedy od registračního formuláře až po rozhraní samotné aplikace.
Jako defaultní jazyk je vždy zvolen ten, který má nastaven inzerent, jako globální.
Tato úprava byla z naší strany nutná hlavně proto, že máme s AffilBoxem v plánu expandovat do zahraničí. Tento rok bychom rádi multijazyčnost aplikace dotáhli k dokonalosti tak, aby kompletně vše mohlo bez problému fungovat ve zvoleném jazyce.
Rozšířené Bonusy
Tato funkce není v AffilBoxu žádnou novinkou. Historicky již byla k dispozici, ale nově dokážou zohlednit i kuponové objednávky.
Na základě zpětné vazby od vás jsme také umožnili nastavení bonusů vždy buď pouze pro jednu kampaň, nebo naopak globálně pro všechny vaše kampaně.
Antiblockový tracking
Další důležitou funkcí,kterou jsme přidali v roce 2020 a která nám dělá obrovskou radost je Antiblockový tracking.
Vymysleli jsme několik metod, které jsme aplikovali na naše interní procesy datového vstupu prokliků a konverzí a stejně tak i na samotné trackovací a konverzní kódy. Díky tomu se nám podařilo vytvořit takové kódy, které jsou velmi odolné adblockům, případně i prohlížečům, které mají striktně nastavené soukromí, či soukromí vůbec cizím skriptům.
Důležitou roli pro správné fungování kódů hraje ale i jeho samotné vložení na vaše stránky. Pokud jsou kódy vloženy “natvrdo” do vašeho HTML kódu webu, je vše bezpečné a odolné vůči těmto vlivům.
Ovšem v případě, že kódy máte vložené přes nějakého prostředníka (typicky Google Tag Manager), nedokážeme již odolnost vůči adclockům, atd. zaručit na 100%. Zde už záleží, jak se k tomu postaví samotný inzerent a jak kódy vloží.
TAto novinka pro nás byla opravdu velmi zásadní a v dalším roce plánujeme adblockový tracking stále aktualizovat, vyvíjet a vylepšovat.
Report neaktivních partnerů
Skvělá vychytávka, kterou ocení především affiliate manažeři, inzerenti, nebo všichni ostatní, kteří provizní program spravují.
AffilBox vám nově umí ukázat všechny neaktivní partnery za vámi zadané časové období. V reportu se vám zobrazí všichni partneři, kteří přivedli žádný proklik a ani konverzi.
Snadno získáte velmi důležité informace, se kterými můžete dále pracovat, protože mimo získávání novým partnerů, můžete díky totmu reportu zkusit aktivovat a motivovat partnery neaktivní, aby vás začali propagovat.
Nové e-mailové reporty – pro partnery i inzerenty
Další zajímavou a velmi žádanou novinkou pro rok 202 jsou nové e-mailové reporty.
Přesněji řečeno…
Jedná se o report, který přichází v pravidelných intervalech – týdenní, měsíční – na vámi zadanou e-mailou adresu. Zasílání reportu si může nastavit partner i inzerent. V reportu je poté k dispozici i porovnání za minulé období, takže získáte skvělý kontext to, jak se vám daří / nedaří v čase.
Affiliate partnerovi poté dorazí shrnutí toho, jak se mu daří (provize, prokliky, výdělky,…).Velká výhoda je i v tom, že díky tomuto reportu partner ví, že se ve vašem affiliate programu něco děje a má smysl jej propagovat i nadále.
A stejně tak i inzerentovi dorazí shrnutí o tom, jak daří jeho jednotlivým kampaním v AffilBoxu. Inzerent tak má perfektní přehled o tom, jak jeho programu daří anižby se musel přihlašovat přímo do administrace.
Affilatekatalog.com
Společně s AffilBoxem jsme převzali i pod svá kříklad i Affiliatekatalog.com.
Jedná se o jeden z prvních affiliate katalogů v České republice. Jak už naznačuje název, jedná o katalog partnerských programů, které běží buď na AffilBoxu, nebo na jiném řešení.
Historicky byl vytvořen především kvůli sjednocení informací na jedno místo. Ovšem po několika letech fungování už byl poměrně zastaralý, nestabilní, nebylo možné jej dále vyvíjet a přidávat nové funkce, nebo s ním jakkoliv dále pracovat. Proto jsme se v roce 2020 pustili do jeho kompletního redesignu.
Katalog je zcela v novém designu, je mnohem rychlejší a stabilnější. Přidali jsme hned i několik užitečných funkcí, ale hlavně je nyní katalog připrav i pro další vývoj.
Myslíme si, že je to velmi zajímavý projekt, který můžete všem pomoci jak partnerům, tak inzerentům a rádi bychom jej dále drželi v chodu. Například plánujeme usnadnit inzerentům správu kampaní v katalogu, nebo třeba zautomatizovat celý proces údržby katalogu (automatické mazání nefunkční programů, a podobně…).
Přidávání ručních konverzí v jiných, než základních měnách
A asi poslední přidaná novinka, která pomohla především inzerentům je přidávání ručních konverzí, které se nově nemusí přidávat v základní měně, která je nastavená, ale může se vložit i v jiné měně.
Je to řešení především pro e-shopy, které mají například několik poboček napříč celou Evropou nebo klidně i celým světem a používají i různé měny.
Historicky nebylo možné přidat ručně konverzi v jiné měně, než má inzerent v AffilBoxu nastaveno, ovšem s touto novou funkcí už to bez problému zvládnete.
Co plánujeme na to rok 2021?
Obchodní podmínky v aplikaci
První věc, kterou jsme si na rok 2021 naplánovali (ne nutně v tomto pořadí :)) jsou obchodní podmínky. Je nesmírně důležité, aby obchodní podmínky obsahoval každý provizní program, a aby podmínky byli vždy dostupné všem stranám.
Nově tedy plánujeme verzování obchodních novinek. Také bychom rádi umožnili revlidaci partnerů. To znamená, že v případě, kdy by se obchodní podmínky jakokoliv změnili, partneři je budou muset znovu odsouhlasit / neodsouhlasili, aby byli seznámeni se všemi změnami a případně situaci řešili přímo s inzerentem.
Dále přidáme podmínku, že každá kampaň a každý provizní program, bude muset mít vložené obchodní podmínky, aby pro obě strany (inzerent i partneři) byla zajištěna dostatečná ochrana a stabilní podmínky spolupráce.
Komunikační formulář pro partnery směrem k inzerentům
Další věc, kterou plánujeme zlepšit je komunikační formulář pro partnery směrem k inzerentům. To znamená, že nově bude v AffilBoxu formulář přes který bude moci partner jednoduše napsat inzerentovi.
V AffilBoxu je samozřejmě možnost vložit kontakty na affiliate manažera, atd…Ovšem v případě, kdy tyto údaje nejsou třeba aktualizované jsou naprosto zbytečné. Proto bychom celou komunikaci mezi partnery a inzeraty rádi zjednodušili a zefektivnili. Komunikace se díky novému formuláři může odehrávat pouze v prostředí administrace AffilBoxu, to znamená, že by nebylo třeba otevírat e-mailový klient, zadávat e-mailovou adresu, atd., ale stačilo by napsat pouze zprávu a odeslat.
Podrobnější filtrace v reklamních prvcích + nové reklamní prvky
V průběhu roku 2021 bychom si přáli přidat i podrobnější filtraci do reklamních prvků. V praxi by to znamenalo, že byste si mohli filtrovat podle toho, jaký typ banneru hledáte, nebo podle velikosti banneru, případně i podle toho, jaký konkrétní typ reklamního prvku hledáte.
Rádi bychom vám také umožnili přidávat i další reklamní prvky, které aktuálně není možné přidávat, například jednotlivé reklamní kupony a iframe.
A i celkově se budeme snažit o přehlednější a uživatelsky příjemnější správu všech reklamních prvků.
Deeplink generátor pro kanály / doprovodné parametry
AffilBox funguje primárně na principu deep linku. To znamená, že by si v reklamních prvních můžete buď stáhnout prvek, který je standardně připravený u inzerenta, nebo můžete vzít jakoukoliv URL z webu inzerenta a můžete za ni vložit váš affiliate příznak a_box=vašeAffiliatelID a i v tomto případě, vám bude dokaz fungovat fungovat.
A abych vám toto ještě více ulehčili přidáme do reklamních prvků takový “deeplink generátor”, který vám URL sám připraví a navíc si budete moci vložit i kanály, které si přejte používat pro odlišení různých reklamních webů, marketingových kanálů, a podobně.
Notifikační centrum pro partnery i inzerenty
Asi jednou z nejdůležitějších funkcí, které jsme si naplánovali na rok 2021 je bezpochyby notifikační centrum.
Co to je notifikační centrum vám asi nemusíme zdlouhavě představovat. Určitě jej znáte minimálně z vašeho Facebooku, nebo dalších aplikací typu Trello, Freelo a další. V aplikaci je nějaký zvoneček s číslem a po kliknutí na něj, vidíte všechny aktivity, které se na daném webu, nebo v konkrétní aplikace udály.
Předpokládáme, že pro inzerenty a partnery to bude velmi důležitá věc.
Inzerenti hned uvidí nové registrace, kdo se zaregistroval do programu, kdo přivedl provizi a zda vůbec nějaké nové provize přibyly , zda se vás snaží někdo kontaktovat a spousty dalšího.
Affiliate manažeri například uvidí, jaký partner není aktivní, nebo naopak, který partner je aktivní a přivádí objednávky.
Partneři uvidí informace o tom, že v kampani přibyli nové bannery, že přibyla provize, schválení jeho provize a tak dále.
A jako příjemný bonus, bychom rádi prostřednictvím notifikačního centra umožnili i inzerentům a affiliate manažerům sdělovat jednoduše novinky jejich partnerům
Všichni budou mít dokonalý přehled o tom, co se děje, aniž byste museli složitě proklikávat celý AffilBox. Ušetří vám to ohromné množství času a stále budete v obraze.
Nové vrstvy v trackingu (V4)
I v letošním roce 2021 se budeme věnovat vylepšování trackingu, který je tím hlavním a důležitým jádrem každého affiliate software. Máme v plánu další 3 nové vrstvy, který opět velmi zpřesní měření a zároveň máme už i rozpracovanou novou verzi kódů V4, která je psána zcela odlišným způsobem než ta stávající V3. Takže se už teď můžete těšit na nové, přesnější a stabilnější kódy.
Nadále budeme sledovat veškeré novinky a přizpůsobovat tomu tak vývoj kódů, abychom nebyli pozadu a stále jste se na naše trackingové i konverzní kódy mohli spolehnout na 100%.
Wizard – nápověda pro inzerenty i partnery
Další funkci, kterou bychom rádi zmínili je Wizard, neboli nápověda pro inzerenty a partnery.
Do AffilBoxu přidáme nápovědní prvky, které budou velmi jednoduše vysvětlovat konkrétní nastavení a funkcionality. Průběžně budeme doplňovat i videonávody, aby pro vás vše bylo jasné a srozumitelné.
Připravíme i průvodce pro inzerenty, aby si dokázali provizní program na AffilBoxu nastavit rychle a bez námahy. Stejně tak i pro partnera, bychom určitě měli přidat nějaké vysvětlení jak AffiBox funguje, kde co najde a nastaví a tak dále.
PartnerBox.cz – rozhraní pro sdružování dat partnerů
A poslední naprosto zásadní věc, kterou na rok 2021 chystáme je PartnerBox.cz. Půjde o zcela novou aplikaci, rozhraní, ale pouze pro partnery.
Historicky je dáno, že jednotlivé provizní programy na AffilBoxu jsou od sebe odděleni. To znamená, že nemáte jeden login do všech provizních programu, kde jste registrováni a které propaguje. Loginů máte více a pokud si chcete vidět všechny vaše výsledky, znamenalo by to otevřít si 10 AffilBoxu a postupně je procházet. Popřípadě si informaci schromažďovat na jednom místě pomocí API.
PartnerBox vám ale veškerou práci usnadní jednoduše tím, že v jeho rozhraní bude mít kompletní přehled o tom jak se vám daří, do jakých provizních programů jste registrováni, v jakých programech jste přesáhli výplatní minimum a podobně.
První testování PartnerBoxu máme již za sebou a bude to skvělé! Máte se opravdu na co těšit.
A jestli si nechcete nechat ujít start, registrujte se už dnes.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *