AffilBox Podcast Epizoda 31 – Jak se daří affiliate programu Econea.cz?
14. 2. 2022
Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Autor článku

AffilBox Podcast Epizoda 31 - Jak se daří affiliate programu Econea.cz?


AffilBox na apple podcast


AffilBox podcast na Spotify


AffilBox podcast na Google Podcasts


AffilBox podcast na RadioPublic


AffilBox podcast na Pocket Casts


AffilBox podcast na Breaker



Jarda: Ahoj, vítám tě u dalšího dílu AffilBox podcastu. S delší odmlkou se znova hlásíme s Ondrou. Ahoj, Ondro. (Ondra: Ahoj!) 

 

Dneska probereme trošku do hloubky affiliate program Econey, tedy jak se daří Econee, jak funguje, jaký affiláci tam můžu očekávat podmínky, a potom zkusím dát na Ondru i nějaký otázky na tělo. Takže jak jste asi pochopili, protože Ondra je dlouholetej affil manažer Econey, tak budu dneska mluvit s Ondrou ale bude hlavně mluvit Ondra. Protože já se budu ptát a bude to takové Interview v podstatě. (Ondra: okej) 

 

Takže jdeme na to, takže asi nemusím začínat standardní rozhovory tím, aby ses představil ty nám, protože tebe všichni dobře znaj, seš profláklej. Takže asi začneme rovnou otázkama, který jsem si na tebe připravil, který jsem si respektive připravil na Econeu. 

 

Takže pojďme na to, Ondro – pojď mi trošičku víc říct o tom e-shopu Econea, čím se třeba liší od konkurence, proč je to tak oblíbenej e-shop. 

 

Ondra: Jasně, díky moc za tu otázku, a díky že si mě konečně někdo pozval do podcastu,  nikde nejsem nijak (Jarda: Není za co, strašně rád!), aspoň že tak! 😀 

 

Dobře, záměrem Econey před těmi lety, když se zakládala, tak bylo vytvoření jednoho místa, kde by našli zákazníci produkty kolem ekologických produktů, BIO, zero-waste tématiky neboli mít všechno na jednom místě, protože když se s tím e-shopem začínalo, to bude možná 8, 9 let zpátky, protože já jsem v Econee asi 7, tak tehdy vlastně ty shopy nebyly tak běžný jako dneska, ten trend vlastně eko-bio nebyl vůbec jako na nějakém mainstreamu, bylo to opravdu jako boční téma. Tím pádem i ty produkty, nebylo jich za prvý hodně, a za druhý byly hodně rozříštěný mezi hromadu e-shopů. 

 

A vlastně ty zakladatelé – Martin Mates a Pavel Milan Černý, tak chtěli mít vlastně i sami pro sebe nějaký vlastně jako jedno místo, kde by mohli mít vlastně ty produkty pro sebe, pro ty svoje zákazníky, a mohli mít vlastně i skrz ten e-shop nějakou možnost ovlivňovat to dění u nás, neboli nabízet produkty, výrobky, který jsou šetrný k přírodě, našemu zdraví, ale který maj zároveň i svou hodnotu a užitnost. 

 

Protože ne vždycky to muselo být v rovnítku, ale právě když se snažil najít ten průnik, který vlastně byl už zajímavý tehdy, a na tom vlastně postavili ten e-shop. A vlastně ten základ byl i v tom, že… na to mě trošku i tehdy chytli, měli hezkej slogan, který možná, myslím že napsal Oto Bohuš – copywriter, a to gró bylo vlastně „Nemusíte hned měnit celý svět, stačí začít u sebe, malými kroky.“ A ta myšlenka se vlastně prolíná až dodnes, protože oni vlastně se snaží ty své návštěvníky pomalu vlastně vzdělávat v rámci jako myšlení eko-bio vůči sobě, vůči svému okolí, vůči zdraví a tím pádem, když každý začne trošku u sebe, tak vlastně může něco změnit v té společnosti, v tom přeneseném slova smyslu. 

 

Jarda: Mhm, mhm, souhlas, já… (Ondra: hm, povídej.) já jsem chtěl říct, že sám jsem vlastně jako zákazníkem, protože, protože jsem postupně přešel s celým sortimentem, co doma používám, na vlastně jako bio produkty. Od deodorantů, přes prací prášky, až po sprchový gely a čističe nádobí. 

 

Ondra: Hm, to je super. Jo, já to mám stejný vlastně, já jsem i předtím, než jsem měl možnost se zapojit nebo vůbec postavit s Martinem jako hlavním parťákem pro mě, jako v Econee affiliate programu, tak já jsem e-shop znal. Právě protože mě zaujal ať už designem tehdy, tou nabídkou a vlastně i tím sdělením. Takže pro mě to jako sedělo poměrně do nějakého mého pohledu na svět a drží se mě to už doteď, což už bude těch X let. 

 

Jarda: Mhm, mhm, super super… tys říkal, že e-shop vznikl někdy před zhruba 9 lety, zhruba před 7 lety jsi začal dělat affiliate manažera, takže vlastně po nějakých cca dvou letech fungování e-shopu se založil affiliate program, což je poměrně jako rychle (Ondra: Hmh, jo.), proč jste… proč jste ten je affiliate program založili, co byla ta hlavní motivace? 

 

Ondra: Jasně, ono vlastně původně byl ten záměr opravdu poměrně triviální, mít další marketingový kanál, který by dokázali nějakým způsobem kočírovat. Protože vlastně tehdy ten obor byl sice jako ekonomicky funkční, ale maličký, ale bylo poměrně náročné získávat tu konvertující návštěvnost, protože ty produkty nikdo vlastně neznal – když je nezná tak je nemůže hledat, takže hledanost eko-bio byla naprosto tristní, až možná nulová, ty značky taky nikdo neznal. 

 

A tím pádem vlastně tam vyšel jako jeden z mála kanálů dalších právě affiliate, kde se pracuje s těma jako influencerema, s těma blogerama, partnerama, kteří dokážou vlastně jako iniciovat ty svoje jako návštěvníky a přinášet jim ty nové myšlenky, inspirovat je. Tím pádem vlastně i oslovit tuhle specifickou cílovou skupinu. 

 

Takže ten základ byl… zrovna v tomhle oboru byl docela jako stěžejní v tom, že spoustu těch jako kanálů nedokázalo pracovat s touhle cílovou skupinou. A tohle se vlastně nabízelo docela dobře. Tam vlastně původně bylo vtipný, že nás dal hromady náš společnej známej Franta Sobol, a to ještě k tomu na affiliate čtvrtku, kdy nás vlastně představil a my jsme to mám dojem ten affiliate program řešili od… mam dojem rok 2-11 a byl to červenec, a spuštění vlastně bylo v září. Takže chvilku to trvalo a… už ale začalo to vlastně fungovat no a dneska už máme těch partnerů přes 700 a minimálně, co vím, tak budeme největším eko-bio affilem u nás. 

 

Jarda: To je vlastně… to je takový jako strašně zajímavý že vlastně tys 2011 už začínal s affilem, a já 2011 jsem ještě… (Ondra: Možná později, 2011 mi nesedí hele, to asi možná kecám. 2014 aby to sedělo), 2014 jo já jsem si říkal no, mhm… jasně. 

 

Ondra: My to máme vlastně na registračce, takže to bude sedět. A já si radši jenom ověřím… přesně tuhle jedinou věc jsem neměl poznamenanou. (Jarda: Hihihi) Jasně, od prosince 2014, takže to sedí, od července 14 (Jarda: 2014, jasně) jsme to připravovali, a v září se spouštělo, prosinec byl aspoň už první nějaký zajímavý měsíc. 

 

Jarda: Jasně, takže to vlastně děláš už jako… no, nějakých těch 6-7 let už děláš affiliate manažera. (Ondra: Jo.) To je solidní. 

 

Tys říkal, že na začátku tam vlastně nebyla ta hledanost těch produktů, což… což je vlastně jako vždycky problém, že jo, protože než se to dostane do nějakého trendu tak je to… je to vždycky problematický (Ondra: To teda!). 

 

Chtěl bych se tě zeptat – 2022 myslíš si že eko-bio, prostě tady ty produkty pro domácnost, že jsou jako zajímavej trend, kterej by třeba mohl být jako úspěšnej, co jde jako dál do budoucnosti, že jako vidíš… vidíš to, že ten trend je spíš jako rostoucí? Takže jako je zajímavej, pro ty affiláky? 

 

Ondra: Vzhledem k tomu že to je moje práce tak samozřejmě musím říct ,že to je jako rostoucí (Jarda: Hehe), a úžasný, a ještě nejsme jako v peaku a podobně. 

 

Jarda: A teď řekni pravdu, já to vystřihnu, mrk mrk. 😀 

 

Ondra: Jo, jasně, klasicky. Takhle to pořád dává smysl, protože vlastně přichází nový značky, a hlavně nový typy produktů, nový jakoby vertikály, na kterou se vlastně Econea a další jako hráči na trhu můžou zaměřovat. 

 

Ono sice v průběhu roku se stal… v průběhu těch let se stalo trošku sebenaplnění té vize. Protože původní myšlenka byla, aby i ty tradiční značky dokázaly vlastně produkovat produkty které jsou jako šetrné vůči okolí, prostředí, k výrobě i vlastně jako k tomu zákazníkovi – jeho zdraví. 

 

A spoustu těch velkých značek už na to jako dokáže přijít, byť mnohdy to může být na úrovni nějakého green-washingu, že se snaží v rámci marketingu být zelení, ale tak to reálně není. Ale… takže jako v nějaké míře už tohleto původní znění – záměr se jako naplnil, ale přesto vlastně ty lidé jako pořád vlastně fungují v tom. 

 

Ono totiž to je zajímavý v tom, že spoustu produktů, který Econea nabízí, jsou opakovaně vlastně prodávaný, protože vlastně dojedeš nečekaně prací gel a kupuješ si další. (Jarda: Jasně, je to spotřební zboží, žejo) No, přesně tak. Je to spotřebka, je to poměrně rychloobrátkový ve velký části toho sortimentu, takže vlastně i pro ty partnery je zajímavý že když dokážou chytnout stále stejný jako zákazníky, případně i přimíchat nový v rámci jako své návštěvnosti, tak to vlastně se pořád opakuje, pořád vlastně jako navyšuje. 

 

Takže tohle za mě jako dává smysl stále, mimoto už dneska i jsme schopni fungovat s tím jako hledáním se SEem, což původně bylo vlastně jako nonsense, protože nebylo vůbec co hledat, klíčovka na to nebyla (Jarda: Jasně), úplně absurdní jo, vlastně to nebyla jako klíčovka, to jsem si mohl vycucat z palce, protože to nebylo nic. A dneska už můžem pracovat se značkama, s jako trendama, kategoriema a už je to mnohem lépe uchopitelnější. 

 

Takže za mě určitě stále dává smysl, a my v podstatě máme myslím, že minulý rok byl nečekaně zase jako rekordní, nejsilnější v tý historii, přesto že ten minulý rok by všeobecně byl v e-commerce takovej trošku i chladnější, kvůli tomu, že rok předtím byl ten Covid a zamčeno nebo zavřeno všechno. Tak ten byl jako nejsilnější, když vezmem jako součet všech těch měsíců. (Jarda: Jasně.) Takže neočekáváme úplně nějaký propad, nebo konec zájmu lidí o eko-bio, naopak vlastně ta snaha lidí o zdraví, o sebe je mnohdy i jako větší i stimul než ten toho… té záchrany planety ve své podstatě. 

 

Protože oni se – byť jakoby, není to úplně žádoucí mnohdy, ale vlastně se starají primárně o sebe, možná třeba trošku sobecky, ale vlastně i to (Jarda: Ano), to je vlastně součástí jako té potřeby, a přesně ty produkty tam taky najdou, protože vlastně i je to chrání, jim to pomáhá ve zdraví, ať už vezmem umm… netoxické vlastně kosmetiky, drogerii, (Jarda: Hmm, přesně) výživový doplňky, kartáčky, pasty, všechno možný nemožný. Takže za mě to určitě dává stále smysl a naopak jako roste to, takže tak. 

 

Jarda: Jo, tak já můžu říct jako v podstatě i za sebe že… že vlastně jako když to vezmu třeba 2 roky zpátky kdy jsem utrácel za eko kosmetiku 0 korun, a teď utrácím za to tisíce měsíčně, tak… tak si myslím jako že ten… asi jako myslím si že ten trend je prostě zajmavej, takže jako pravděpodobně je tady dobrá příležitost pro affil partnery v případě, že by chtěli udělat nějakej specializovanej blog, recenzní web na tady tohle… uhh na tady tohle odvětví, a tím se vlastně dostáváme na ty podmínky pro ty vaše partnery. 

 

Co teda vlastně když se ten affilák přihlásí do vašeho programu, co může očekávat? 

 

Ondra: Jasně, my v podstatě v základu jsme měli původně jenom jednu rovinu, jednu jako hladinu, teďka vlastně máme 3, s tím že (Jarda: Recenzní…eh provizní?) provizní, sorry, provizní, ale jde o tu odměnu, kterou dostanou partneři při přivedení objednávky, ta základní je 12 % z objednávky bez DPHčka, poštovnýho, to je vlastně ta standardní, do které spadnou všichni po registraci, a pak vlastně já vždycky partnery jednotlivé rozlišuju na úrovni toho jestli jsou třeba cashback, kupónový partneři, u nich máme vlastně 6 % odměnu, neboli nižší, naopak když vlastně ty partneři pro nás vytváří recenze, neboli vytváří jako hodnotný obsah, tak já jim naopak jako posunu výš takže maj 14 % z objednávky, což není špatný jako na obor (Jarda: Wow,to je hezký no), a hlavně souvisí to i s tou incentivou na ty produkty na recenze, což jako na to reálně slyší. 

 

Takže mám jako 3 hladiny, s tím že pohybujem se vždycky jako v těhle mantinelech, nedáváme víc, nedáváme míň, fungujem jako v těhle třech. 

 

Jarda: No a teď mě zajímá, my jsme to tady nepoznačili, ale dokážeš mi říct takhle z hlavy, kolik je průměrná objednávka na e-shopu? 

 

Ondra: To ti dokážu říct jednoduše, protože se na to přímo jakoby podívám naživo. Nebo jako takhle… na úrovni affilu. 

 

Jarda: Jo, je to v informacích u affil profilu. Jasně, to chci vědět. 

 

Ondra: Průměrná objednávka, tím pádem i očištěná o DPHčko, poštovný, tak k únoru 22, což je teďka, teď nějakejch 7 dní, tak je 1026 korun, v lednu byla 975, předtím 958, neboli průběžně se to drží u tý tisícovky. 

 

Jarda: Kolem tisícovky, takže… jasně… takže vlastně recenzní weby z toho maj nějakých 140 korun, 150 korun za objednávku, obsahoví partneři nějakých 120 korun a tak dále. (Ondra: Přesně tak, přesně tak.) Hmm, to není špatný. 

 

Ondra: Drží se to v těhle rovinách, v tom jako velkým, v těch velkých číslech to vychází přesně takhle. Případně můžu říct i jako EPCčko, neboli vlastně odměnu za prokliky, přivedený od partnerů, tam za posledních 30 dní, tím pádem naživo, máme 4,95 koruny. Takže když vezmem, že nám přivede jako 100 prokliků, my teda neodměňujem za prokliky, ale když přivede 100 prokliků tak k nějaké průměrné konverznosti, tím pádem i zákazníky, tak dostane vlastně v přepočtu na jednu návštěvu přibližně 5 korun. 

 

Jarda: Jasně jasně. To je solidní to je určitě… určitě super. Dobře, ještě jsem měl dotaz, jaký je konverzní poměr toho e-shopu? 

 

Ondra: Jasně, já ti to klidně zase řeknu naživo, ať to nevařím z vody. Konverzní poměr affilu (Jarda: Affilu, mhm) máme 7,87 což je únor… procenta, v lednu 7,5 ale jinak v průběhu celého roku minulého byli jsme spíš… oscilovali mezi 9 a 9,55 (třeba v prosinci) procenty. 

 

Takže oscilujem tak nějak mezi 7 až 9 procenty konstantně, takže vlastně řekněme průměr 8 %. Takže jako partnerům se docela daří vlastně přivádět nám tu návštěvnost, mimoto, když někdo ne… když někdo posílá nekonvertující tak je to většinou přestane bavit, protože to nic nevydělává a jeho to stojí v nákladech. 

 

Jarda: No takže… takže vlastně ze sta… ze sta zákazníků je to průměrně 7 až 10 objednávek. To není vůbec špatný, to je super. 

 

Ondra: Mhm, jo. To se nám naštěstí daří jako přetavovat ty návštěvníky do konvertujících. Ona ta Econea právě už dneska, dřív vlastně i nepomohlo, že to byl nový e-shop, a dneska ta Econea si myslím, že v nějakých jako segmentech bude největším e-shopem, třeba v té drogerii. (Jarda: Jasně, má to brand) Takže ten samotný brand táhne i ten e-shop vlastně, sám investuje do toho brandu, ať už jako obsahově i v rámci kampaní. A to samozřejmě i pro partnery je hodně zajímavý, že nepracují s no-name e-shopem, ale s někým, kdo tady je prostě roky, má dobrý jako hodnocení, dobrý jméno a vlastně jako nějakým způsobem funguje dál, rozvíjí se, takže to jako na to taky partneři slyší. Což tím pádem ovlivní i konverzní poměry v rámci affilu. To je asi jako všeobecně daný.  

 

Jarda: Jasný, jasně. Dobře tak jdeme dál to jsme se vlastně bavili že… že ten affiliate program funguje někdy od roku 2014 od nějakého srpna. Pamatuješ si, jak dlouho trvalo, než affil začal generovat tomu e-shopu nějaký první obrat? 

 

Ondra: Jo, nepamatuju si to, ale dohledal jsem si to. (Jarda: Jasně.) Mám otevřený statistiky a vlastně už v tom prosinci, když jsme začali, tak byly první konverze. 

 

Obrat, podívám se – 8000 korun bez DPHčka, poštovnýho, což je samozřejmě málo, ale na první měsíc to nebylo špatný, a pak vlastně (Jarda: Po pár měsících, jasně) jo a pak vlastně už vlastně to šlo pomalu, ale jistě to rostlo, dneska jsme ve vyšších… vyšších statisících. 

 

Takže (Jarda: Jasně) dneska už fungujem jako velmi zajímavě, a i pro ten e-shop to je i jako zajímavý a velmi jako důležitej kanál. 

 

Jarda: Takže bys řekl, že tam pro ten e-shop je to nějak jako stabilní… stabilní dlouhodobý kanál, kterej jako generuje v podstatě obrat od nějakého 2015 a dál? 

 

Ondra: Mhm, za mě jako, možná bychom se k tomu stejně dobrali, ale za mě jako affil extrémně zajmavej v tom, že je hodně setrvačnej. Když se postaví dobře a máte hodně partnerů, který vlastně propagujou a samozřejmě funguje ta základní rovina, neboli partneři propagují, e-shop konvertuje, konverze se schvalují a vyplácejí – to kolečko, to základní – to nejnutnější funguje, tak vlastně se to nabaluje a jede to jako vlak. Vlastně není moc důvod pak aby to jako padlo. Protože vlastně partneři mají to, co potřebují, maj třeba produkt na recenze, inzerent má vlastně jakoby návštěvníky nebo zákazníky, a vlastně všichni jsou spokojený, takže vlastně pak už to je jako setrvačný vlak. Mimo to i v rámci toho že běžím na AffilBoxu, tak ty odkazy, které vlastně partneři mají na nás, tak vlastně mají nějaký efekt pro link juice nebo pro SEO, takže tam jako další jako… další nějaký bonus pro ty… pro toho inzerenta (Jarda: To jsem chtěl říct no), který může pomoci v tom odkazovým profilu, když už máme 700 partnerů je to docela zajímavý určitě. (Jarda: Ještě taková třešnička na dortu, hehe) 

 

No, jako všeobecně AffilBox je dost používanej, nebo dost oblíbenej u link-builderů nebo u SEOařů, jako boční efekt právě že může mít pozitivní vliv na jako odkazový profil, byť to není vůbec to hlavnysDFí. Nás zajímá ten výkon, ten výtlak, protože to vlastně zajímá partnery, to je pro ně to, z čeho mají odměny. Takže to je jako bonus, ale primárně je jako výkon a hlavně jako jasně měřitelnej a jasně tím pádem i odměňovatelnej. 

 

Jarda: Jasně, jasně super. 

 

A když jsme u toho obratu, když jsme u toho, kolik ten affil dělá, tak mi řekni, kolik procent z celkového obratu e-shopu tvoří affiliate marketing. 

 

Ondra: Jasně, ono se to v průběhu času nečekaně měnilo v tom, jak vlastně samotný e-shop jako posiloval v kampaních, v jakoby, v síle svého běžnýho výtlaku v jednotlivých kanálech, a myslím, že na začátku v průběhu let to bylo třeba 20 %, ale dneska se tak nějakým způsobem oscilujem mezi 7-10 %, strašně záleží vlastně na tom, v jaké míře zrovna se ten… jako zrovna ten měsíc jako vydaří vůči tomu celku, ale jako oscilujem mezi… jako v tomhle rozmezí. 

 

Takže to není úplně jako… je to jeden z kanálů, který máme, ale určitě jeden ze zajímavých kvůli tomu, že je vlastně setrvačný a ty partneři vlastně generují neustále nový obsah, recenze, vlastně to je… to je naše velká síla, vlastně i obsahová část těch partnerů. Na to jsem jako nejvíc pyšnej. 

 

Jarda: A dá se na to spolehnout vlastně že jo, jako neřešíš to no. 

 

Ondra: Přesně. Pokud jim splníme tu potřebu, neboli zajistíme chod shopu, že jsou produkty skladem, konvertuje to a dáme jim prostě jako konvertující, zajímavý produkty, tak prostě to funguje. Není jako důvod, aby to nefungovalo a my jsme hlavně věrný, neboli není úplně nutnost vždycky propagovat ještě další shop z danýho oboru, protože my vlastně jako postihnem právě celou tu šíři toho sortimentu, která se samozřejmě mění, rozvíjí, většinou i rozšiřuje, a tím pádem dokážem zasáhnout i novou jako cílovku těch partnerů. Posledně jsme přidávali velkou sekci třeba výživových doplňků nebo CBDčka.  

 

Takže prostě se ti ten e-shop samotnej zase rozvíjí i vůči té vlastně zpětné vazbě od těch  návštěvníků, od těch zákazníků, a samozřejmě i ta skladba partnerů se v čase může rozšiřovat díky tomu jak je to X kategorií. Takže vlastně každá kategorie toho shopu vlastně by i pro ty partnery vystačila na jeden niche web ten jako ten tematickej jako že to můžeš mít web klidně jenom na prací prostředky, nebo jenom na dekorativní eko kosmetiku, a to už jsou dneska jako taky velký kategorie, že by to bylo udržitelný samo o sobě, ale samozřejmě na začátku jich bylo míň. Bylo plácnu 5 hlavních, dneska je jich třeba 20, 30 a vlastně ale tím pádem některý jsou překrývající, třeba kosmetika s drogerií, ale spoustu z nich je právě samostatně stojících, třeba výživový doplňky. 

 

A to je zajímavý i v tom… v tom partnerském pohledu. Stejně tak vlastně i v té Econee je dost jako silný efekt, nebo silný vliv veganství, neboli vlastně Ekonea narazí na to, že ty produkty nemají být testovány na zvířatech a mají být vlastně vždycky vegan… vegan-friendly, ekofair friendly s těma všema certifikátama. 

 

Takže to je jako další profil i další cílová skupina pro nás, neboli my oslovujeme v podstatě lidi, který zajímají veganství, vegetariánství, chtějí vlastně mít jako vliv na svoje zdraví těma vlastně prostředkama kolem sebe, a samozřejmě tohle vlastně i nějakým způsobem rezonuje s těma partnerama. Ty partneři, který máme nejsou ty nej… ty jako kovaní affiláci který by jezdili na srazy, konference a podobně. 

 

To byl i původně jako kámen úrazu na začátku v tom affilu, protože jak to byl jako malý obor eko-bio vlastně už sám o sobě je takovej poměrně alternativní vůči tomu mainstreamu, právě že nabízí tu zelenou přírodní variantu, tak vlastně nebyli ani affiláci. Takže vlastně za ten čas se museli jakoby vychovat, sami vyrůst, protože vlastně když není možnost na nějakém obsahu na internetu vydělat, tak to puzení možnost generování toho obsahu, vytváření nových jako článků, recenzí není tak silný.  

 

Ale když je affil, tak vlastně na to můžou na jednou vznikat ty weby, ty autoritativní stránky, katalogy, recenzní YouTube kanály, influencerský média, jakýkoliv profil na všech sockách světa, a najednou jako to dává smysl a vlastně se to rozběhne, ale předtím jsme je neměli. (Jarda: Mhm, jo) Každopádně nevím, jak jsem k tomu odběhl od veganství (Jarda: Netuším), ale jako rozhodně se to prolíná jako s tím právě. 

 

Jarda: Hahaha, jasně 

 

Ondra: Je to takovej jako malej ekosystém pro nás. 

 

Jarda: Tak ono vlastně jako na tý Econee, já jsem se na ten e-shop díval, tak tam jako jde v podstatě pokud nechcete dělat úplně jako vyloženě ekologickej nějakej velkej web, tak se právě, jak říká Ondra, dá jako vysekat různý ty kategorie a udělat na ně specializovaný niche weby, a pořád to může generovat zajímavý peníze. 

 

Ono když prostě… když jako… obecně v tom affilu, když třeba vám ten blog bude vydělávat 5000 korun měsíčně, tak kolik takovejch blogů jste schopni jako managovat, že jo. Takže jako myslím tím jako v dobrým, že prostě když budete mít čtyři niche weby, který vám vydělávají každý 5000 korun měsíčně, tak máte jako v nějaké možnosti jako nahraditelnej příjem vůči tomu zaměstnání. Což je asi takovej jako cíl, což na kterej tak nějak jako všichni cílíme, co v tom affilu jsme. 

 

Ondra: Souhlasim no, je to jako další jako cesta samozřejmě nějakýho osamostatnění, popřípadě i sdílení svýho pohledu s ostatníma a tím pádem možnost mít z toho nějaký jako profit zpátky, byť pro některý to bude na pokrytí nákladů, pro jiný to bude příjem, pro některý to bude prostě zaměstnání. Takže tam samozřejmě (Jarda: To rozhodně jo) vyloženě těch partnerů je jako velký rozptyl, těch jako typů, velikostí partnerů. 

 

Jarda: Tak to asi asi bysme to tady nedělali ten podcast, kdybysme nevěděli, že affil je prostě dobrá cesta na to jak se… jak se online samostatnit, a to jak prostě dělat podnikání s jako velmi malýma nákladama, který může vyrůst do výšek, o kterých se vám ani nezdá třeba, hehe. 

Pojďme ale zpátky k tomu… (Ondra: A můžete to dělat kde chcete) k tomu programu. Přesně tak, což teďka třeba budeme dělat s Ondrou brzo z Kanárů. Každopádně to jsme trošku odskočili. 

 

Jaké, jestli to můžeš říct, jaký je PNOčko affiliate programu versus PNOčko z jiných marketingových kanálů, já nevím, jestli to nebude poslouchat třeba nějaká konkurence tak jestli to můžeš říct nebo ne. 

 

Ondra: Jo, úplně to nemůžu konkretizovat, ale je to jeden z nejzajmavějších kanálů a, i vůči právě ostatním jakoby kanálům v rámci toho PNOčka, ale hlavně u něj je strašně důležitý, že je predikovatelnej a kočírovatelnej, což když se podívám v čase na ty ostatní, tak nejsou vždycky. Protože právě mění se podmínky, jako třetí strany, a tady vlastně ty podmínky vlastně definujete vy, v rámci nastavení té kampaně, neboli jak nastavíte provize a jaké máte náklady kolem toho provozu, tak je čistě na vás a máte vlastně jasnou kontrolu nad tím, že partnery odměňujete jenom za X. 

 

Hlavně to je… to se vlastně strašně málo zmiňuje, ale v affilu se pracuje jenom se schválenýma objednávkama, který nebyly vrácené v zákonné 14 denní době, neboli je to očištěno vždycky o ty storna, což pro mě nemá, přísahal bych žádný marketingový kanál. 

 

Jako PPCčka, mailingy se podle mně jako jako definují na úroveň jenom jako přivedenýho obratu u objednávek, ale určitě se podle mně neočišťují o storna. Nebo myslím si to, věřil bych že to nikde jako nikdo nemá vetknutý a prostě v affilu už to je v tom základu. Bez něj to nefunguje, tak vlastně je to očištěný o ty storna. Je to z reálně přivedený objednávky reálně zaplacená, a jenom z toho partneři mají odměnu, a z toho se to počítá to PNOčko, takže i v tomhle ohledu (Jarda: Souhlasím) že to má nějakej kontext je to extrémně zajímavý. 

 

Jarda: Souhlasím no, a já bych doplnil asi abychom jako nekřivdili e-shopům, já věřím že větší e-shopy, který vyloženě maj člověka na tu analytiku, tak dopočítávají ty vratky, aby to měly jako čistý (Ondra: Asi ano, asi ano) ale určitě jako… určitě bych jako si klidně tipl, že velký jako většina těch e-shopů to nedělá, takže jak říkáš prostě nalej, vylej a na základě toho dělají ty svoje rozhodnutí. 

 

Ondra: Jo, a doufáš že zbyde víc, než jsi nalil. 

 

Jarda: Přesně, přesně, super. No… o tom jsme se už bavili vlastně vliv affilu na SEO, takže chápu to správně, že v Econee využíváte jako jeden jako z link buildingových, brandových SEO nástrojů vlastně váš affiliate program skrze AffilBox, protože to umožňuje skrze čistý linky? 

 

Ondra: Jo, přesně tak. Nebyl to záměr vůbec, ale vlastně to je ten jako boční efekt té technologie, že přesně takhle funguje, a ten takzvaný link decoration i v zahraničí bývá mnohem jako i víc oblíbenější, neboli máte vlastně v URL nějaký parametr, a vlastně funguje to v rámci toho odkazového profilu, takže za mě to už jsme probírali, tohle jako dává smysl, funguje to, a inzerent to hodnotí kladně dneska. 

 

Jarda: Super, asi nejdůležitější otázka tady tohoto podcastu, hehehe. Jak to, že ten affiliate  program tak funguje, co je tajemství úspěchu affiliate programu? 

 

Ondra: Hele, to je jednoduchý. Jsem to já. 

 

Jarda: Já jsem si to právě myslel, (Ondra: Hahaha) takže Ondru si můžete najmout na [email protected], hahaha! 

 

Ondra: Haha, jo, tak bohužel, klientský zakázky už neberu. Každopádně za mě, částečně za to můžu já, že jsem se nebál. 

 

Jarda: Ale coachuješ. (Ondra: Cože?) Ale coachuješ, takže jseš schopnej předat to know-how. 

 

Ondra: Jako konzultuju, přesně tak, takže s tim jsem schopen pomoct, ale na tu day-by-day správu určitě ne. 

 

Jinak ale ten princip je opravdu v tom, že za prvý děláme to delší dobu – roky, bude to možná aktuálně jeden z těch starších programů, těch letitých vlastně, a tím pádem vlastně už dneska jako z toho jako těžíme, že už je to zavedený, že to je známý, ale vlastně na začátku to bylo o tom to jako urvat v podstatě jako postupně, jako nevzdávat se, protože na začátku to generovalo X ale jako maličko. Vlastně samozřejmě pro… pro inzerenta, pro mě, pro partnery, ale v tom čase se ukázalo, že to mělo smysl vybudovat vlastně tu jako síť partnerů, protože oni tady nebyli bohužel. 

 

Takže jsme je museli jako nějak jako vychytat, já jsem oslovoval lidi a vlastně jsem je doslova zaučoval do affilu. To nebylo tak, že by se mi registrovali partneři mnohdy, ale vlastně naopak jsem já jsem je tam zval, a vlastně vysvětloval jsem jim princip toho affilu, jak se na tom vydělává. Dneska už to tolik často nemusím dělat, protože už to vědí. Takže jako dneska… 

 

Jarda: Takže vlastně… takže vlastně jako se potvrzuje to, co všude říkám kudy chodíme, že affiliate program trvá chviličku než jako, nebo chvíli prostě trvá než, než se vybuduje, je to práce konstantní, ale jak se vybuduje, tak té práce je míň, a ten zisk z toho je prostě jako konstantní – konstantně rostoucí. 

 

Ondra: No jasně, za mě to jako dává smysl v kontextu toho, že to je jako náročný na vybudování, ale pak právě na jako jednoduchý “na udržení“, nebo lehčí než ten začátek, i ta vlastně křivka je jako jemnější, a dá se v tom jako fungovat právě dlouhodobě, a vlastně i ty partneři tě podpoří, máš od nich zpětnou vazbu, i co oni vlastně by třeba očekávali, že byste jako propagovali, takže dokážou i víc jako přinést nějaký inspirace, co se týče značek, protože taky mají v tom oboru svou jako zkušenost, nějaký přehled i ze zahraničí, takže dokážou i ten e-shop samotnej jako posunout. 

 

Každopádně když to stáhnu k tomu, co nám asi pomohlo, tak za mě ta jako konstantnost že jsme tady byli pořád, pak vlastně i to, že jsme řekněme jako chytali nový trendy – ať už produktový nebo technologický, a i případně nějaký informační servis, a já to jako klidně i rozeberu, protože vlastně ten informační servis to je to, co vlastně vychází ode mně, od toho jako můstku mezi inzerentem a partnerem. 

 

Neboli tam u nás základě fungují emailingy, každý měsíc vlastně jeden hlavní emailing ohledně jako měsíční akce, která teďka je jako každej měsíc, souběžně v tom jsou jako i tipy na jednotlivé jakoby zajímavé jakoby kampaně, nebo spíš jako ani ne jako kampaně, ale kategorie produktů, který by měli jet v tom daným období, souběžně u toho jsou samozřejmě i tipy na jako nějaký další zdroje, mnohdy tam je i odkaz na náš podcast hele, protože ty první díly, nebo těch nějakých prvních 15 byly jako core affilácký, základový (Jarda: Vysvětlovací, uhm), který jsou jako nadčasový, takový evergreeny, takže vlastně na ně odkazuju taky. Protože vlastně to know-how tu zkušenost jsme už předali, a nemá smysl to opakovat ve svý podstatě do článku, ale může si to někdo poslechnout.  

 

Takže vlastně ten princip byl v jako nějakým pravidelným informování, dobrou zkušenost mám poslední dva roky s Facebookovou skupinou, která mnohdy u affilů konkurenčního typu nefunguje, kvůli tomu že Facebooková skupina z principu té technologie je vlastně jako sice uzamčená skupina, ale ty lidé se mezi sebou vidí. A u některých jako velmi konkurenčních oborů, ne že by to nebylo žádoucí, pro ně to je jenom takovej stihomam, nebo paranoia, byť… protože všichni se znají. Každý ví, kdo je jeho konkurent v affilu nebo vůbec v jeho podnikání, ale vlastně v té Econee evidentně není problém, že ostatní vidí že propagujou taky Econeu. 

 

Naopak, co vím tak oni se jako řeknu spojují jakoby, něco si konzultí mezi sebou, radí si mezi sebou, že vědí že tam je někdo taky z Econey z affilu, a jako normálně jako spolu komunikují a když nejsou konkurenční, tak si třeba jako vypomáhaj, jo třeba i linkbuildingy, prostě se posunou navzájem, takže to funguje v nějaký jako mini komunitní jako sféře. 

 

A za mě i v rámci těch technologických novinek, tak bylo i důležitý že jsme třeba nasadili tracking kupónů, neboli vlastně jako další možnosti, jak vlastně propagovat affil (Jarda: Mhm), což byl jako stimul třeba pro zapojení influencerů, nebo jako atypických partnerů, kteří nemohli mít webovky, nebo nemají webovky, a už teďka mám potvrzeno, že Econea bude taky nasazovat server-to-server tracking, ten je vyloženě jako core, ten úplně striktní, takže vlastně zase další nějaká rovina, která bere naší výhodu oproti ostatním affilům, a zase jako zase nám zvýší tu přesnost, což třeba v kombinaci s tím trackingem kupónů už je jako hodně zajímavý. Který vlastně sám o sobě obchází prohlížeče, je offlinovej, poměrně jako nerozbitnej. 

 

Takže jako další vrstva do toho, nebo jak na tom affilu staví i díky tý technologii, mimoto vlastně Econeáckej affil taky vyrostl díky tomu, jak jsme koupili AffilBox, protože AffilBox se zlepšoval, a tím pádem je vlastně i ty partneři i ten inzerent, i správce měl víc jako nástrojů, statistik, přesnosti v tom trackingu. Takže vlastně to jako všechno ke všemu, že si sedlo. 

 

No a vlastně poslední formace k tomu, proč to funguje, tak toto, co celý dělám, tak dělám znovu znovu dokola dokolečka, prostě se to opakuje, je to jako opičárna. Každý měsíc jsou mailingy, každý měsíc jsou cally s těma partnerama, když někdo si chce dělat nějakou konzultaci, každý měsíc jsou nějaký novinky v tý skupině, a prostě vlastně se to opakuje, je to jasně každoměsíční, konstantní vlastně kolečko, nekončící prostě. Protože pořád se hledaj nový partneři, pořád se reaktivují dle reportů neaktivních partnerů za poslední období, neboli vytáhnu si z reportu statistiky, reporty, a reporty neaktivní za daný období, třeba minulý měsíc, tak si vytáhnu, ty který jsou neaktivní, neboli ty, který nepřivedli ani proklik, ani konverzi, a jim vlastně napíšu: “Hele, potřebujete s něčím pomoct? Neboli proč jste prostě padli?“, popřípadě stejně úplně stejně triviálně jak jsme v AffilBoxu udělali konektor na Google Data Studio. 

 

Tak já jsem si z toho vlastně vytáhnul ty data do Google Data Studia, a udělal jsem si specifickej report ohledně změny v čase, jak se partnerům dařilo tenhle měsíce oproti minulému v takový jako heat mapě, mám dojem, že jsem dokonce tenhle report sdílel i jako nějakou šablonu v tom webináři co jsme dělali (Jarda: Jo jo jo) s klukama z… od Honzy Kadlečka.  

 

Takže ono v podstatě se to jako nabaluje, a vlastně jak AffilBox sám technologicky roste, tak já mám i víc možností samozřejmě s tím nástrojem, a tím pádem i s tím programem na něm vlastně fungovat. To byl i jeden z důvodů proč jsem jako v Econee pokračoval dál, prostě pořád mi to dává smysl, protože za prvý v nějaký partnerský rovině se dokážu od nich učit, prostě co vymýšlí, a jak nad tím uvažují, protože my už jsme trošku, je to blbý takový seniorní, jako konzervy, nebo já určitě, prostě už si jedu svoje. A jako nevidím levá pravá, a od nich mam jako úžasnou inspiraci, jak oni jako nad tím jako uvažují. 

 

A za druhý prostě jsem v tom chtěl zůstat kvůli tomu, že jsem v tom jako ruchu, v tom v tom jako procesu a vím, jak partneři vlastně nad tím uvažují, co jim nesedí v administraci, co jim chybí za funkce, co přebývá, co nefunguje a podobně, takže to jako nějakým způsobem funguje jako obousměrně ta prospěšná jako spolupráce vůči Econee a AffilBoxu, správě. 

 

Takže to jako díky tomu jako vyrostlo, že prostě tam je jako víc synergií než u běžnýho affilu, a je to znát. 

 

Jarda: Mhm, super, vyčerpávající odpověď. (Ondra: Jo, sorry) Používáte… už mám jenom pár otázek. 

 

Takže, používáte affiliate program primárně k akvizici nových zákazníků, nebo jste jako rádi i když vám affilák přivede nějakýho třeba opakovanýho zákazníka? 

 

Ondra: Hmm, jasně. My to nemáme ve svý podstatě nastavený, abychom se zaměřovali jenom na nové, máme… samozřejmě odměňujeme za objednávky, za nové i za stávající partnery, ale co vím, že partneři vlastně i sami vlastně vytváří svůj obsah na svých blozích, magazínech, i podle vlastně jakoby frameworku See Think Do Care od Avinashe Kaushika, neboli dokážou pokrýt tu cestu, jak od inspirace po vyloženě jako nějaké recenze, až po nějaký servis, co s tím produktem dál. Neboli víme, že dokážou odchytit jak nový jako k té inspiraci, i ty vlastně stávající, protože vlastně svého času (Jarda: Jasně) Econea používala velmi komplexní nástroj na analýzu a jakoby atribučních modelů, s modely typu Markov druhého řádu shopy, což jsou velký divočiny a (Jarda: Mhm) přesně tam bylo vidět, že každý partner měl tu atribuční cestu jinačí, ale právě pokrývaly docela zajímavý spektrum té jako návštěvnosti, té práce s těma jako cílovýma skupinama, kdy vlastně uživatelé uvažují o produktech, jsou stávající klienti nebo nový, takže jako vím, už i na základě dat, nejenom na základě dojmologie, víme, že to funguje i v tom – i v té velké škále. 

 

Ono to jako dává smysl, máme nad 700 partnerů, takže samozřejmě tam se najde hromada těch, který jdou po nových, spoustu z nich má nějaký mixovaný obsah – tím pádem pokryje obsah i pro stávající, pro ty jako navrátivší, takže se to i dost míchá. 

 

Jarda: Mhm, tak ono hlavně že jo vlastně ono je to vlastně jako rozumnější ten styl toho affilu, protože ten partner nedokáže určit, jestli na ten web posílá zákazníka, kterej nakoupil, nebo kterej nenakoupil, a taky nedokáže vlastně e-shop říct, jestli ten zákazník, co se vrací tak jestli by nakoupil bez toho aniž by ten partner v podstatě v té cestě stál jo, protože vlastně, co když je to jakoby stálej zákazník, jednou objednal u Econey, a potom hledá nějakej novej další produkt, kterej chce vyzkoušet. 

 

Nejde třeba primárně na Econeu, ale najde právě affiláka Econey, a řekne si “Aha, jo vidíš to, to jsem nevěděl že to mají na Econee, super tak já si tam prokliknu a jdu nakupovat“, takže vlastně jako tady tyto situace se můžou stávat, a nejde prostě to odlišovat. 

 

Ondra: Souhlasim. Ona ta incentiva určitě funguje i v tom, jak vlastně máme partnery dost rozstřelený od eko blogů, po influencery, tak vlastně každý vlastně podchytí jinou část té jako návštěvnosti, té cílovky. A hlavně každej pracuje s jinýma argumentama. Někdo víc na jakoby zero waste, někdo je víc bio, někdo jede víc vegan. Jako tu rétoriku, tím pádem si jeho vlastně jako fanoušci samozřejmě jako to přejímaj, a vlastně reagují na to, a tím pádem vlastně pokrývají větší část toho sortimentu. 

 

Takže se to jako výrazně míchá, a už se ani nedá říct, že by to byla nějaká homogenní jako hmota nebo homogenní skupina, ale jako hodně jako pestrá. 

 

Jarda: Mhm, já tady vlastně přeskočím asi dvě otázky, protože jsme je v podstatě zodpověděli v rámci těch dalších otázek, takže vlastně se tě zeptám na něco, co ještě nezaznělo, a to je jestli používáte AffilBox i ke správě influencerů. 

 

Ondra: Hm, v nějaké míře ano, nepoužíváme ho jako ze 100 %, ale třeba z větší části jo, kvůli tomu že vlastně i influenceři mnozí už vlastně právě inklinují k výkonnostním odměnám, takže to není vyloženě pay to show ve svý podstatě, nebo je to nějaké sdílení nebo za ukázku produktu v rámci reelsů, nebo já vlastně teďka nevim, jak vypadaj ty jako specifická média na tyhle krátká videa… 

 

Ale používáme taky… už kvůli tomu že máme ty kupóny a vlastně dělají nám jako podstatnou část těch objednávek, což byla i pro nás jako dobrá, jako dobrý výhled do nového letošního roku kvůli cookie zákonu, protože ty kupóny vlastně obchází vlastně prohlížeče, neboli neřeší žádný jako cookiny. A i tím pádem i ty influenceři měli větší jistotu, že se to vždycky jako krásně jako započítá. 

 

Takže jako používáme, máme vyloženě i partnery, úplně jako klasický partnery zaregistrovaný, a jsou to pro mě už dneska právě známější influenceři v daný jako sféře, a jako funguje to, jako normálně s nima komunikujeme (Jarda: Jasný), používají to, vyplácí se, takže to funguje, ale ti jdou rozhodně primárně po těch kupónech. Pro ně je to jako to hlavní gró. Oni nechápou mnohdy ani princip toho odkazu jako toho parametru, ani vlastně nevědí, jak s ním pracovat, takže ten kupón je pro ně velmi nativní, a bez něj bychom jako nemohli s nimi jako samozřejmě fungovat, takže ten tracking kupónů jako výrazně jako pomohl a zvětšil range těch partnerů, který by se mohli zaregistrovat, protože to byla jiná skupina úplně. 

 

Jarda: Jo jasně, já bych tomu dodal asi dvě věci. První je ta, že vlastně já někdy komunikuju v rámci toho jako z tý affilácký sféry, komunikuju někdy s těma e-shopama, a ty e-shopy vlastně třeba chci od nich kupón, protože máme třeba mailing který posíláme, nebo nebo chceme to propagovat někde na sociálních sítích, a oni mi často řeknou “Jo, OK my vám dáme kupón, a my si to potom na konci měsíce z shopu vyjedeme, a dáme vám vlastně jako vědět kolik těch objednávek jste udělali“ no a to je spolupráce, kterou já většinou odmítám, protože pro mě je to vlastně jako strašně netransparentní. 

 

Když ten kupón není trackovanej v žádným jako nástroji třetí strany, v žádným affiliate programu, tak já si vlastně jako nemůžu vytáhnout z toho žádný data, já nevidím, kolik jsem přivedl kliků, kolik se z toho reálně těch kupónů použilo, kolik je tam třeba překryvu s jiným affilákem, nebo něco takovýho. Takže… takže vlastně jakoby ono ten AffilBox by se dal jako… dá se říct, že se dá použít na ty… na to trackování těch influencerů už jenom kvůli tomu, aby vlastně jste měli nějaký místo, jako nějaký… nějakou aplikaci třetí strany, která je nestranná a kde vlastně oba dva vidíte přesně, jak ta spolupráce probíhá, než se spoléhat na to že ten e-shop jako vám přizná všechny ty objednávky podle toho kupónu. 

 

A druhá věc co jsem chtěl k tomu dodat, tak je ta, že v případě že AffilBox primárně nepoužívá taky správně influencery, protože s nimi spolupracujete třeba na té bázi právě jak říkal Ondra pay to show, nebo vlastně jako pay per post, neboli jako platba za post, tak vlastně i tak si myslím, že je dobrý si toho influencera dát do toho AffilBoxu, právě proto že vy si můžete jakoby označkovat ten link od toho konkrétního influencera, v případě že to posílá přes link, a nebo si můžete vlastně odtrackovat, kolik těch jako reálně lidí přivedl přes ten slevovej kupón a hlavně že to máte na jednom místě, že si to nemusíte jako tahat z e-shopu, dávat si to do excelu a pak si to počítat někde jako růčo. 

 

Takže… takže jako i vlastně i tímhle si můžete zkontrolovat, jestli se vám vůbec ta platba za ten post vyplatila jo, protože když vy zaplatíte třeba 5000 korun za nějaký post a reel jo, a ten influencer vám v konečném důsledku přivede jako 2000, tak máte jakoby nějaký třeba i jako střelivo na to mu říct “Hele jako prostě se to nevyplatilo jako tak pojď nám snížit cenu nebo pojďme se domluvit na tý výkonnostní bázi“, dá se jako že máte podle mě jako tu propagaci s těma influencera tak jako víc pod kontrolou bych řekl. 

 

O tom teda mimochodem taky budeme dělat webinář – o tom, jak vlastně pracovat s influencerama, a jak je managovat v AffilBoxu. OK. 

 

Ondra: Mě se to hele líbí i ze strany těch influencerů, já ti do toho skočím (Jarda: Povídej), i právě ta transparentnost, že vidí i jako v souběžným čase, teďka hnedka, včera, dneska, viděj ty data. Že to nevidí jenom jednou měsíčně a dokážou to hlavně i upravit, vlastně i tu jako propagaci, (Jarda: Rozhodně), neboli nemusí čekat na nějaký vyhodnocení, na nějakou sjetinu z nějakýho exportu něčeho, ale vlastně můžou se reálně v čase podívat “Hele teď jsem dal post, a teďka vidím ten kupón jak mi tam skáčou objednávky“, a přesně vidí jako počty prokliků, vidí kupóny, nebo použití kupónů že jo, a vidí tím pádem vlastně i obraty, a tím pádem dokáže tomu jako v reálným čase upravit to sdílení, nebo to sdělení.(Jarda: Hm, jo.) 

 

Kdyby měl třeba nějaké live show tak dokáže to úplně v pohodě to odměřit, což na nějaké jako měsíční bázi by byl nesmysl, on to potřebuje jako naživo, aby s tím dokázal fungovat, a dokázal to sám řídit a bez toho se jako nehnul. Takže za mě jako tohle určitě dává smysl a víme, to už odbočíme od Econey, ale víme, že máme na AffilBoxu klienty, který jedou jenom na kupónech (Jarda: Hm, jo), jenom čistě. 

 

Skoro i chtěli od nás abychom vypnuli ten klasickej tracking, aby je to jako nemátlo, že by chtěl jenom ty kupóny, nakonec samozřejmě přišli na to, že v tom mixu těch partnerů mají i ty, který používají kupóny, ale i ty který používaj klasický odkazy, mnohdy i jako spolu, ale je to jako taky nějaký směr. Jenom tracking toho kupónu, právě kvůli tomu že ta, jako že ten trend toho influencerství se posouvá právě k platformám, který nejsou pod plnou kontrolou toho autora, a tím pádem musí pracovat třeba s kupónama. 

 

Jarda: Jo souhlas. Takže vlastně vím o některejch inzerentech v AffilBoxu kteří si to vlastně pořídili primárně kvůli influencerům a jen tak by the way si vybudovali vlastně další affiliate kanál, protože se tam ti affiláci prostě organicky začali přihlašovat a propagovat. (Ondra: Přesně tak.) 

 

Dobrý, poslední dvě otázky na tělo Ondro – jakou byznysovou knihu bys doporučil affilákům, podnikatelům, komukoliv – nějaká prostě, která v tobě třeba uvízla. 

 

Ondra: Hm, jo, hele já mám vlastně jako nadčasově strašně rád Restart od tvůrců Base Campu, tím pádem vlastně nejenom Restart, ale všechny další knížky jako typu Rework a ty další. Protože jsou velmi jako jednoduše vstřebatelný, jsou mnohdy doplněný obrázkama, a ty myšlenky jsou ve svý podstatě vepsaný do těch nadpisů, že to je poměrně jako rychle vstřebatelný, nemusej ty jednotlivý body na sebe navazovat, a můžeš si to kdykoliv otevřít a vždycky tě jako něco trkne a připomeneš si to. 

 

Takže za mě jako Restart, popřípadě mám rád i Nástroje Titánů od Timothy Ferrisse, neboli jako “Ferrissoviny“, protože on jich má X, takže za mě jako taky nadčasový věci kolem byznysu, kolem podnikání, kolem fungování v rámci našeho jako online oboru. Takže za mě jako bych doporučil dvě, byť kdyby to měla být jenom jedna tak Restart, který svého času byl hodně zajímavej, a extrémně mi sednul v ten moment. Takže… takže tak. 

 

Jarda: Supr, super. A poslední otázka, Ondro, kdybys měl podnikatelům, affilákům, e-shopařům, prostě komukoliv, kdo se snaží něco jako online vybudovat – kdybys měl dát jednu radu nebo nějakou jednu radu která třeba která jako vybředla z toho… z těch let toho online podnikání, co by to bylo? 

 

Ondra: Za mě: Nevzdávat se! Ono to, už jsem to zmiňoval i v rámci toho podcastu právě kvůli tý Econee, ale na začátku to bylo maličký, nevypadalo to úplně úžasně, ale právě v tom čase se ukázalo že to byla obrovská síla, byla potřeba to jako nevzdávat a vybudovat to. Takže za mě podnikání, každá aktivita je o tom vytrvání toho jako otravnýho začátku, a jsou strašně známý ty… ty screeny, vlastně jsou dva kopáči vlastně v díře pod sebou jeden kope kope kope, a my vidíme jako diváci z boku, že vlastně oba kopají ke stejnému pokladu, a ten jeden to vzdá jako půl metru předtím, a druhý to vlastně dokope, protože vydržel dýl, ale prostě vydržel dýl dýl dýl dýl, a dokopal to. 

 

Takže za mě je to jenom jako nevzdávání se – nějaká houževnatost a pokračování. Ono většinou pokud tu věc děláte správně, tak se jako ten výsledek jako ukáže. Pokud děláte na blbosti a děláte to blbě, tak samozřejmě ten výsledek se neukáže, vy jste propálili čas, byť teda přišli jste na to třeba, že něco nejde, ale to není úplně za mě tak jako skvělá jako strategie. 

 

Takže za mě jako nevzdávat se a pokračovat, protože já jako jestliže podnikám přes 10 let, tak spoustu těch projektů, co mám dneska těch úspěšných, úspěšnějších, větších, tak jsou letitý – nejsou to včerejší weby, a vím že co jsem dneska zavedl, tak nebude mít úspěch zejtra, protože to prostě neumím prostě, neumím stavět takhle rychlý jako big boom věci, nedokážu nalejvat, vylejvat vlastně PPC traffic, PPC vlastně jako kampaně, ale jedu jako dlouhodobě nějakou komunitu, nějakej vývoj, technologii, a to trvá. 

 

Přesně to jako každý si musí asi najít to svoje tempo. Já mám takový hodně pomalejší, ale vlastně dlouhodobě to jako je evidentně velmi stabilní a setrvačný. Takže prostě pokračovat v tom. 

 

Jarda: Jo hele, pod tohle bych se mohl dvakrát podepsat, protože vlastně si pamatuji aj v minulosti kdy… když jsem začínal s affilem, začínal jsem s klientskou prací, tak si pamatuju do dneška situaci kdy jsem byl jako měsíc od toho, to jako tak deprimovanej jsem byl, a byl jsem fakt jako měsíc od toho to vzdát a nechat se zaměstnat, a paradoxně… paradoxně za ten měsíc se to jako ne úplně stoprocentně otočilo, ale začínalo to jako nabírat otáčky a jsem vlastně rád, že jsem u toho vydržel no. 

 

Jakože dopadlo to nakonec docela dobře bych řekl, hehe. 

 

Ondra: Haha, jsem rád že tě mam za parťáka, takže jako dopadlo to dobře. 

 

Jarda: Já taky, a tam bysme se vůbec nedostali, kdybych se nechal někde zaměstnat, hahaha. 

 

Ondra: To by byla škoda. Takže to je ono, nevzdávat se. 

 

Jarda: Super. Nevzdávat se, super tak tady s touhle bombou končíme dnešní podcast, já, Ondro, moc díky, že sis na mě dneska našel čas ve tvém nabitém rozvrhu, tak ukončím trošku jak kdybysme to nedělali skoro každý týden, že jo, ten podcast. 

 

Takže díky moc že… že sis našel čas, díky moc za informace o Econey, takže když z pohledu affiláků, když byste měli zájem o to propagovat Econeu, tak registrace za Ondrou a napište a přeji hodně úspěchů s propagací, a to je z dnešního podcastu všechno. 

 

Ondro, chceš ještě něco doplnit úplně nakonec 

 

Ondra: Na rovinu, myslím že všechno důležitý už padlo, takže… můžem si jít odpočinout. 

 

Jarda: Skvělý, super super. Tak jo díky a budeme se těšit na dalším podcastu, ahoj!  

 

Ondra: Ahoj! 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení