Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 18 - Jak na diverzifikaci rizika v affiliate marketingu
Velikonoční epizoda
Kapitoly
Jak na diverzifikaci rizika v affiliate marketingu, aneb nemějte všechny vejce v jednom košíku 🙂
Diverzifikací rizika je myšleno přípravy affiliate webu na situace, kdy:
- vypadne hlavní zdroj návštěvnosti
- vypadne hlavní inzerent
- Ban webu, zavirování, atp…
- změní se legislativa
Vypadne hlavní zdroj trafficu:
Pokud má web 1 zdroj návštěvnosti vystavuje se nebezpečí, že tento zdroj přestane návštěvnost vodit.
1) Google změní algoritmus (Panda, Penguin, EAT, Medical update, atp…)
2) Seznam …. no prostě seznam 😀
3) Náklady na adwords začnou být neúnosně vysoké
4) Náklady na Facebook reklamu začnou být neúnosně vysoké
Jak se proti tomu zajistit?
Vytvořit ze začátku podpůrné kanály, které se ale v některých situacích mohou stát hlavními kanály.
1) Sociální sítě, YouTube kanál, FB skupina, TW účet, Pinterest, atp…
2) Sběr e-mailů a následná monetizace e-mailové databáze
3) Push notifikace
4) Uživatelské registrace / rozhraní
Vypadne hlavní inzerent:
Tyto situace se dějí a je potřeba se proti nim zajistit. Je zde několik důvodů, proč inzerent vypadne:
1) Zkrachuje, e-shop není konkurenceschopný, atp…
2) Affiliate program jim přestane dávat smysl (bůh ví proč)
Jak se proti tomu zajistit?
Nedávat všechny vejce do jednoho košíku. Vhodné je promovat více inzerentů.
Promovat více inzerentů ale i v rámci několika sítí (stalo se nám, že ve Švédsku krachla affil síť)
1) Najít jiné zdroje výdělku prodej vlastní appky, e-booku, kurzů, vytvoření e-shopu, dropshippingu, atp…
2) Pokud je návštěvnost, zkusit nasadit AdSense jako další zdroj peněz – Pokud z nějakého důvodu nelze napojit adsense, jsou tu pro všechny obory alternativy (Ad Networks)
3) V případě placených reklam, zkusit jiné nabídky, jiné reklamní systémy nebo jít dělat weby 🙂
Dostanete Ban, zavirovaný web, atp…:
Může se stát, že se vám dostane vir do webu a Google jej zabanuje. Nebo používáte podle Googlu nekalé praktiky a dostanete Ban. Tyhle situace nejsou neřešitelné ale může vám na určitou dobu vypadnout příjem.
Jak se proti tomu zajistit?
1) Mít více webů v podobném odvětví, abyste využili výhody výměn odkazů, sdílení copywriterů, atp…
2) Mít weby v úplně jiných odvětvích, které spolu nesouvisí (zajištění i proti úpravám algoritmu Googlu)
Změna legislativy:
Nestává se to tak často ale určitě si pamatujete na změnu legislativy, týkající se nebankovních půjček.
Jak se proti tomu zajistit?
1) Splnit požadavky legislativy (pokud to není likvidační)
2) Pracovat na jiném odvětví
3) Prodat se ziskem subjektu, který je připraven
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *