Autor článku
Jak začít s affiliate marketingem krok za krokem
Pokud jste v tomto oboru úplnými začátečníky, určitě uvítáte následující tipy a rady. Dali jsme je dohromady s našimi partnery napříč všemi kampaněmi, takže dotazy a rady pochází přímo od zdroje.
Do affiliate se moc nevyplatí vrhnout jen tak po hlavě. Začněte odpověďmi na následující otázky.
Kapitoly
Kdo je váš zákazník?
Pokud jste na trhu už delší dobu, mělo by pro vás být snadné odpovědět. Jestli jste nováčkem, je určení typického zákazníka docela důležitým krokem, který vám pomůže i v jiných marketingových kanálech. Popište vašeho typického zákazníka – jak je starý, jak je na tom finančně, jaké jsou jeho koníčky, co sleduje na internetu, jaký problém zrovna řeší. Čím víc jej popíšete do detailu, tím lépe.
Jaká bude odměna?
Dobře si spočtěte a rozmyslete, jakou odměnu můžete vašim partnerům nabídnout. Affiliate vám pravděpodobně přivede nové zákazníky, kteří se k vám mohou dále vracet – záleží na vašich schopnostech remarketingu. Spočítejte si, kolik můžete nabídnout partnerovi, který vlastně přebere vaše náklady za reklamu. Pokud to je možné, namotivujte vaše partnery k vyšším výkonům tím, že jim nabídnete bonusy za mimořádné výkony. Můžete také uspořádat speciální soutěže.
Kdo vám pomůže?
Počítejte s tím, že rozjezd provizního programu i jeho správa bude vyžadovat nějaký čas a energii. Bude třeba odpovídat na dotazy a motivovat stávající partnery. Pokud si sami nemůžete tento čas dovolit, můžete správu programu delegovat na kolegu. Bylo by dobré, aby tento pomocník uměl dobře komunikovat, bavilo ho oslovovat nové lidi a zároveň měl rád online marketing. Rádi mu budeme pomáhat praktickými radami.
Kdo vás bude propagovat?
Pokud ještě žádné partnery nemáte, měli byste je hledat podle toho, jaký je váš typický zákazník. Pokud například prodáváte dámské oblečení, bude ideálním partnerem někdo, kdo komunikuje se stejným publikem – dámské magazíny, fóra, módní blogeři a blogerky. Hledání partnerů je nikdy nekončící práce, pokud chcete, aby váš provizní program stále rostl.
Co bude třeba připravit?
Vaši partneři budou potřebovat propagační materiály – připravte jim bannery, odkazy, případně xml feed. Pokud chcete zapojovat i naprosté nováčky, bude třeba jim připravit nějaké návody a tipy pro začátek. Můžete si vytovřit databázi nejčastějších dotazů a odpovědí, natočit pro ně video, připravit články. Materiálů již bylo vytvořeno mnoho, stačí se nechat inspirovat.
Jak vyhodnotíte úspěšnost?
AffilBox má pro vás mnoho užitečných nástrojů, které vám usnadní orientaci. Používejte určitě Pokročilé statistiky, které vám odhalí trendy a ukáží úspěšnost předchozích dnů a měsíců. I vaši partneři mohou sami vyhodnocovat úspěšnost svých kampaní díky Reportům kliků, konverzí a kanálů.
Odpověděli jste na vše?
Pak můžete určitě začít:
- Oslovte vhodné partnery a nabídněte jim (klidně zatím teoreticky) možnost spolupráce.
- Připravte provizní program – rádi vám s tím pomůžeme a zkontrolujeme, zda je vše připraveno ke spuštění.
- Sledujte zapojování partnerů, oslovujte další, schvalujte provize
Máte-li jakékoli dotazy, ptejte se nás, rádi vám pomůžeme!
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *