Komunikujeme s partnery provizního programu
16. 7. 2015
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Komunikujeme s partnery provizního programu

Naši klienti se nás občas ptají, jak je možné, že se jim jejich affiliate nerozjíždí podle jejich představ. Jedna z prvních věcí, na kterou se ptáme, je, jestli znají své partnery a jak s nimi komunikují.

Registrace, zahájení kampaně

Vaši partneři vás propagují různými způsoby (blog, e-mailing, sociální sítě, PPC, microsite,..) a každý z těchto způsobů potřebuje nějaký přípravný čas. Počítejte s tím.

Své potencionální partnery proto oslovujte s dostatečným předstihem. Pozvěte je do programu ve chvíli, kdy už máte v ruce téměř finální produkt – to proto, aby měli představu, co chcete, aby propagovali. Na druhou stranu ale pamatujte na to, že i partneři potřebují dostatek času před samotným spuštěním kampaně. Zeptejte se jich, kolik času potřebují, obzváště, jsou-li to vaši klíčoví partneři.

Hlavně, aby se vše správně počítalo

Před samotným startem kampaně ještě pro všechny případy ověřte, že vaše kódy fungují tak, jak je potřeba. Pokud si tím nejste jistí, dejte nám vědět, rádi to pro vás otestujeme. Není nic horšího – a opravdu se s takovými případy čas od času potkáme, než když partner napne své síly, pošle e-shopu velkou návštěvnost a na straně e-shopu zapomenou po aktualizaci nasadit měřicí kódy.

Vaši partneři jsou opravdu lidé

Spouštíte váš provizní program poprvé? Pokud oslovujete nové potencionální partnery, dívejte se na ně jako na normální lidi – komunikujte s nimi tak, jak byste si přáli, aby někdo komunikoval s vámi. Zavolejte jim. Napište jim e-mail. Nezareagovali? Možná váš e-mail považovali za spam – zkuste to znovu a více osobně. Na jaký e-mail byste zareagovali vy? Ptejte se jich, co potřebují, co se jim u vás líbí a co naopak ne.

V průběhu kampaně

Vaše kampaň se rozběhla, nové konverze a kliky přicházejí, a ať už jste, nebo nejste spokojeni s příchozími čísly, komunikujte s vašimi partnery i teď!

O čem povědět (nebo napsat) vašim partnerům:

  • Informujte vaše partnery o tom, jak si vedou – nejen oni sami, ale i například v kontextu ostatních partnerů. Vytvořte pořadník deseti nej partnerů.
  • Popisujte váš plán, v jaké fázi kampaně se nyní nacházíte, a jaké budou další kroky – vaši partneři se tak lépe zorientují.
  • Dejte vědět, jak si celkově vedete – co se nejlépe prodává, proč, a jaké další možnosti se při propagaci nabízí.

Fakturace:

  • Průběžně schvalujte konverze, jejichž peníze již byly převedeny k vám na účet.
  • Každý partner je lépe motivován k výkonu, když dostane svou první výplatu. Pokud to je možné, fakturujte i častěji – např. každých 14 dní. Někteří partneři tento zisk opět vloží do propagace, proto jsou pro ně včasné peníze tak podstatné.

Když vaše kampaň končí

Pošlete vašim partnerům vyhodnocení kampaně – určitě jim do budoucna pomůže, prozradíte-li, které marketingové postupy nejlépe zafungovaly, který produkt se nejlépe prodával a kdy tomu tak bylo.

Všem poděkujte a pokud jste se svou kampaní spokojení, můžete se všichni potkat při příjemné večeři a uzavřít tak příjemnou spolupráci.

Pokud chcete zcela ukončit váš provizní program

Ať už je důvod vašeho rozhodnutí jakýkoliv, měli byste pamatovat na udržení dobrých vztahů s vašimi partnery. Nezapomeňte je o vašem úmyslu včas uvědomit, poděkovat jim za spolupráci a vyzvat k poslední fakturaci.

Pokud budete do budoucna chtít program otevřít, určitě se vyplatí exportovat si seznam všech uživatelů, včetně kontaktů na ně a případně také historie konverzí. V AffilBoxu je tento krok velmi jednoduchý – tlačítko Exportovat u sekce Seznam uživatelů, nebo ve Statistikách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení