Autor článku
AffilBox podcast epizoda 14 - Kupování webů vs. stavění webů od nuly
Kapitoly
Kupování webů
Výhody:
- historie domény a obsahu
- už máš hotový web
- často má obsah, který se rankuje
- on-page a off-page SEO
Nevýhody:
- špatně postavený / neznáme CMS řešení
- blokace na googlu nebo skryté viry, chyby
- špatná struktura obsahu
- odkazy z PBN
Cena může být výhoda i nevýhoda podle množství obsahu, historie, backlinků, atp..
TIP: pro smlouvy použít legito.cz
Při koupi webu se díváme na:
- množství obsahu
- ranky (ahrefs, majestic, atp…)
- zpětné odkazy (jejich kvalita, kvantita, poměr
- mezi množstvím odkazů a domén)
- množství indexovaných stránek (kvůli banům)
- stáří domény
- CMS, responzivita, chyby webu, strukturu
- je nějaká monetizace obsahu? Kolik web vydělává?
- jaká je návštěvnost a její trend
- archive.org historie
Kdy přemýšlíme nad koupí webu:
- pokud vidím, že můžu s poměrně málo úsilí vydělávat více peněz, než je tomu nyní
- pokud vidím, že obsah, který na webu není aktuální a obsáhlý a vím, že s investicí práce a peněz ho můžu vyladit
- když mám tým lidí a finance na to ho nakopnout po koupi
Stavění webů od nuly:
Výhody:
- struktura webu podle našich představ
- vybírám si řešení
- vybírám si název domény
….zkrátka mám plnou kontrolu nad tím, jak web je postavený rozložený a jaké backlinky pro něj získávám.
Nevýhody:
- trvá déle, než se web dostane do zelených čísel
- dokud web nepostavím, nevím jestli vůbec vydělávat bude
- často cena stavění nového webu je větší, než koupě
Kdy přemýšlím nad stavbou webu od nuly:
- když není web ke koupi 🙂
- když není konkurence
- když chci stavět autoritu a mít 100% kontrolu nad vším co se na webu stane nebo stalo
Komentáře (1)
Díky Zbyňku za pěkný komentář! Souhlasím s tebou, že ten českoanglický slovník není ideální, ale jak to natáčíme téměř vždy na první verzi a pro nás je tenhle slovník přirozený v pracovním prostředí, tak nám to určitě i někdy uteče. Zkusíme si na to dávat pozor – trochu se obávám, že tam je více jazykových problémů, než zrovna mix česko-anglických slovíček. :))
Souhlasím, odkazový profil je rozhodně věda a dokáže ho nahoru i dolů ovlivnit dost proměnných. Díky moc za doplnění k našemu povídání – budeme rádi za každý komentář, který rozšíří to, o čem se s Jardou bavíme. Je to pak pro posluchače (v tomhle případě čtenáře) pestřejší a komplexnější zdroj informací! 🙂
Víte v klubu seniorů! Ranky už tolik lidí nezná… 🙂
Díky za komentář – k těm paskvilům, je to tím, že s Ondrou se běžně bavíme žargonem ale s klienty a na webinářích je nepoužíváme právě proto, aby nám bylo rozumět. Tím, že ten podcast je ve formátu „Jarda s Ondrou se baví na témata, který je baví“, tak nám to často ujíždí 😀 Ale budeme na to dávat pozor! Díky moc za feedback!
Co se týká on-site auditu, máš naprostou pravdu. Tím, že většinou úplně zahodíme předchozí technický řešení a nahradíme ho vlastním. A taky v podstatě veškerý obsah necháváme přepsat a přesměrovat, tak tomu nedáváme takovou důležitost, jak bychom možná měli. Dobrá připomínka!
No já už se právě na redesignu těžce spálil, i když u vlastního webu. Po cca 10ti letech jsem to kompletně překopal a nedomyslel jsem některé věci, protože jsem je tehdy ještě ani neznal. Dneska zpětně složitě páchám „rovnák na vohýbák“ a není to zrovna ono.
WordPress je naštěstí výrazně omezený, takže většina lidí si to nezvládne ohnout až tak moc. Zas je problém to, že já na custom řešení násilím v kódu ohnu cokoliv kam chci, což na WP nejde. Také vyrobit striktní „silo structure“ na WP jde dost špatně, některé SEO vychytávky jsou potíž a zejména WooCommerce aktualizace můžou být peklo. Každé má svoje, ale pokud neprogramujete, držel bych se WP.
Ještě z mé zkušenosti:
1) Indexace na WP běží mnohem rychleji a lépe jak na custom řešení, Google strukturu zná a umí o přechroupat. Custom stránkování vs. canonicals je notorický průšvih, kdy ho neustále přesvědčuju, aby mi nepřepisoval canonicals podle sebe.
2) Pozor na doménu, anglické slovo/slova s CZ a česká na EU/COM nejsou ideální. Tady už jsem si taky naběhl, keywords v doméně pořád mají vliv! To samé brand, vyslovitelnost, náchylnost na překlepy a záměny s něčím jiným.
3) Zejména u fotek bacha na licence, většina licencí je nepřevoditelná, i když v praxi se to většinou neřeší. Průšvih může nastat u značkových/design výrobků a rozpoznatelných osob.
Souhlasím, redesign, nebo náhrada platformy za jinou je vždy ožehavé téma. Za mě u 95 % webů dávám přednost WordPressu, protože už mám na něm vyzkoušené všechny potřebné SEO strategie, pluginy, šablony a už vím kam mám šáhnout. Na míru řešení mám jen u #SAAS projektů či u takových, kde se nedá využít síla WP – tedy tam, kde hlavním gró není obsah ať už textový, nebo řekněme produktově/feedový. Nebo kde chci právě kombinaci těchto 2 konceptů/směrů.
1) Souhlas – jak je to snad nejpoužívanější CMS na světe, tak vyhledávače si s ním musí umět poradit. Spoustu věcí už před námi někdo připravil, otestoval, takže je super toho využít.
2) Díky za tip – osobně bych ani nečekal, že KW má stále efekt ve vyhledávání. Ač přirozeně při nákupu webů/domén se stejně dívám na „hezkost“ dané domény, jak se dá vyslovit/zkomolit (a u toho ještě právě kupuji návazné překlepovky).
3) Jo, u fotek je vždy náročnější situace – za mě fotky, pokud nejsou autorské a není souhlas, tak je z koupených webů mažu a nahrazuji svými vlastními (nebo z free zdrojů typu Pixabay) – a to ještě ideálně těmi, které neobsahují obličeje a jsou pod vhodnou licení. Osobně si radši fotky fotím sám – ač nebudou tak krásné, jako z fotobank, ale budou unikátní (což z mých pokusů vychází i jako lepší ranking singál pro Google obrázky a v návaznosti i na samotné rankování v rámci Google SERPu).
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *
Pěkné shrnutí, řekl bych pro méně zkušené jistě velmi poučné, pár nápadů jsem taky pochytil. Nicméně bych se fakt vyvaroval frází jako „web performuje“ nebo „web má kontent“ a podobné počeštěné paskvily, fakt jsem chvílema zatínal chodidla v pěst. Buď anglicky nebo česky, vyskloňovaný počeštěný paskvil je děs.
S odkazovým profilem opatrně, třeba Google Console nově ukazuje i pinterest nebo twitter. U pinterestu pak máte stovky až tisíce odkazů z jediné domény, byť třeba na různé cílové stránky. Twitter GC zprasí kdy všechny odkazy bez ohledu na
cílovou stránku bere jako JEDNU cílovku (asi kvůli bit.ly/param)! Jen toto dokáže zmiňovaný poměr 3:1 úplně zmršit.
Vůbec není od věci si web prohnat poměrně důkladným on-site auditem. Tam jednak odhalíte plno věcí co zlepšit a často snadno či levně. Druhak odhalíte skryté pasti, které nemusí být vidět – reindexace na novou strukturu může trvat i déle než rok a těžce sundat návštěvnost, vyzkoušeno.
U nákupu webů jsou dvě zásadní pasti – penalizace a kradený obsah.
PS: Jo ranky pamatuju 🙂