Přesun affiliate programu z Post Affiliate PRO (PAP) na AffilBox – NÁVOD
4. 2. 2020
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Přesun affiliate programu z Post Affiliate PRO (PAP) na AffilBox - NÁVOD

Za naši téměř 10 letou historii jsme pomáhali s desítkami migrací partnerský programů z řešení Post Affiliate PRO na náš AffilBox. Tento článek je naším vodítkem, či řekněme návodem jak toto provést jednoduše, srozumitelně a bez ztráty dat pro inzerenta i partnera.

Neboli když zvažujete změnu platformy vašeho affiliate programu, je tento článek osvětlující situaci, kdy se k tomu finálně rozhodnete.

V základu náš tracking umí přebírat a počítat s parametrem a_aid, neboli partnerským ID, které je běžné na PAPu (takto zkráceně budeme vždy zmiňovat původní platformu v tomto návodu.

Neboli partneři nemusí na své propagaci nic měnit, přechod pro ně znamená jen změnu vzhledu/funkčnosti administrace, kterou používají pro přehled o svém affiliate výdělku.

Princip změny affiliate softwaru

Informování partnerů

Nejdříve se dá vědět partnerům, že se plánuje změna měřící technologie – vysvětlí se proč se to dělá, co tím získají, …

Informace o přechodu doporučujeme mít jak v:

  • mailingu,
  • webovém rozhraní
  • i nástěnce programu.

Popřípadě i v dalších kanálech (typicky Slack skupina, Faceboková uzavřená skupina, …), které daný program používá pro propagaci a komunikaci se svými partnery.

Migrace dat

Data o partnerech se kopírují z původního řešení do AffilBoxu, pro jednodušší přechod partnerů v jednotlivých rozhraních.

Jde typicky o:

  • e-mail,
  • jméno,
  • a affiliate ID.

S touto migrací dat vám pomůže naše podpora na [email protected] a náš interní vývojář. Jako datový stup stačí tabulkový čistý formát typu CSV – viz níže.

V rámci PAPu najdete seznam partnerů v bočním panelu v sekci Partneři, dále část Správa partnerů a zde je v horním horizontálním menu možnost Exportovat do csv.

Alternativně/doplňkově lze v tomto reportu změnit Výchozí zobrazení (vpravé části ikonka tužky), kde si vyberete i další pole pro export – například: jméno společnosti, Město, Stát, PSČ, Telefon, …

Nová administrace pro partnery

Partneři se od tohoto okamžiku mohou v AB přihlásit do svého účtu a to se svým původním e-mailem z PAPu – s tím, že si nechají vygenerovat nové heslo. Hesla se nikdy nemigrují, a to z bezpečnostních důvodů.

Nasazení nových AB kódů

Inzerent nasadí na svůj web paralelně s původními tracking/konverzními kódy i ty od AffilBoxu – ty jsou k dispozici vždy v dané kampani, konkrétně v sekci Kódy.

Duální měření dat

Od toho okamžiku se data duplicitně zapisují do PAPu i AffilBoxu – zde se otestuje správná implementace, zkontrolují se data, částky, informace o objednávkách, aby vše sedělo a běželo správně.

Souběžný chod obou platforem

Dá se vědět partnerům, kdy se do původního PAPu přestanou počítat prokliky (jenom ty – konverze se tam stále počítají). Neboli inzerent k danému datu sundá ze svého webu tracking kódy – konverzní PAPu nechá.

Je to kvůli zachování kontinuity a férplay kvůli již rozneseným cookies partnerů před touto změnou.

Neboli konverzní kód se tam nechá po takovou dobu, co mají cookies v dané kampani svou platnost. Typicky to bývá 30 dní, aka měsíc.

Po uplynutí doby platnosti cookies se na webu inzerenta smaže původní PAPovský konverzní kód. Neboli už jsou na webu jen trackovací a konverzní kódy AffilBoxu.

Běh jen na AffilBoxu

Zde zbývá vyplacení původního PAPu a partnerských konverzí. Od daného dne/času už se do PAPu nepřidávají nové konverze.

Vyplacení původních provizí

Takže inzerent můžete tyto konverze ve svém původním adminu vyhodnotit (schválit/zamítnout) a také zde vyplatit pro vyčištění stolu – neboli vše z doby platnosti PAPu vyhodnotit v samotném jeho rozhraní.

Stornování AB duplicit

Souběžně s tím, všechny tyto duplicitní konverze se v AffilBoxu vystornují a tím je připraven čistý start programu.

V této době mohou v AffilBoxu už se objevovat i další konverze, které v PAPu nebyly zaznamenány.

Je to z toho důvodu, že každé měřící affiliate řešení má jinou přesnost/citlivost, takže už se ten rozdíl může projevovat.

Čistý běh kampaně

Poté už partneři v propagaci a přístupu ke svým affiliate datům používají jen administraci nové AffilBoxí kampaně. Také mohou svou kampaň pro porovnání s dalšími AffilBoxími programy přidat do PartnerBox.cz – je to affiliate BI/dashboard.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení