AffilBox Podcast epizoda 36 – Recenze jsou trendy, proč jsou tak oblíbené?
18. 7. 2022
Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Autor článku

AffilBox Podcast epizoda 36 - Recenze jsou trendy, proč jsou tak oblíbené?


AffilBox na apple podcast


AffilBox podcast na Spotify


AffilBox podcast na Google Podcasts


AffilBox podcast na RadioPublic


AffilBox podcast na Pocket Casts


AffilBox podcast na Breaker



Základní výhody samotného konceptu recenzí / testů pro partnery

 

  • SEO
  • Důvěra čtenářů
  • Hluboký obsah
  • Konverzní obsah
  • Vyšší odměny (jiné % odměny, vyšší objednávka, …)
  • Přenositelnost do zahraničí (když se stejný produkt prodává na více trzích)

 

Nevýhody

 

  • Náklady na tvorbu
  • Náklady na aktualizování (nové generace)
  • Zastaravání
  • Změna URL detailu produktu u inzerenta/inzerentů

 

Výhody pro inzerenty

 

  • Podpora brandu
  • SEO
  • Vendor marketing
  • Mohou se více promovat vysokomaržové produkty

 

Nevýhody

 

  • Náklady na produkty a distribuci

 

Původ produktů – kdo je platí

 

  • Od e-shopu – typicky můžete odkazovat jen na daného prodejce – barter
  • Od výrobce – dle domluvy – jejich e-shop, či kdokoliv
  • Partneři sami – mohou odkazovat na kohokoliv

 

Co může ovlivnit budoucnost/podobu recenzí

 

Google/seznam algoritmy a penalizace

 

Co by měla splňovat (aka https://developers.google.com/search/docs/advanced/ecommerce/write-high-quality-product-reviews)

 

Náš výstup z jeho doporučení:

 

  • Autorský obsah – média jako fotky, video, …
  • Vypíchnutí hlavních ne/výhod pro koupi
  • Prolinkování s podobnými recenzemi u vás – kontext porovnání s příbuznými produkt
  • Jak se liší produkt od dřívějších generací / předchůdců
  • Dokázat, že jste člověk z oboru
  • Více odkazů z 1 recenze

 

Legislativa:

 

EU/Omnibus

 

https://www.podnikatel.cz/clanky/konec-falesnych-90-slev-a-fiktivnich-recenzi-e-shopy-ceka-smrst-zmen/

Ve zkratce:

 

  • E-shopy budou mít zakázáno publikovat falešné či nepřesné recenze testy.
  • Budou muset ověřit, že recenze u nich jsou od reálných zákazníků, co si ten produkt koupili.
  • Zákazník bude v případě porušení mít právo odstoupit od objednávky/nákupu.

 

Další zdroje:

 

  • https://www.ignitingbusiness.com/blog/9-best-practices-for-writing-product-and-service-reviews
  • https://blog.ondrejmartinek.cz/category/navody/jak-vytvorit-recenzni-affiliate-web-navody/
  • https://linchpinseo.com/seo-best-practices-adding-reviews/
  • https://zenysro.cz/magazin/jak-napsat-recenzi/
  • https://blog.eshop-rychle.cz/jak-na-hodnoceni/
  • https://optimalne.net/clanek/google-aktualizuje-vyhledavani-recenzi-produktu
  • https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/studie–jak-mohou-recenze-zakazniku-ovlivnit-prodej-produktu__s288x16473.html

Komentáře (1)

Lukáš Ráboň 27. 07. 2022

Ahoj,

díky za podcast, díky němu konečně používám svůj RODE mikrofon správě ? Taky jsem ho měl tím kolečkem obráceně ?‍♂️

Ondřej Martinek 27. 07. 2022

Ahoj, udělal jsi mi radost, že nejsem jediný, kdo nečte návody! A i cílem té ponižující předmluvy bylo pomoci stejně naladěným lidem. :))

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení