Autor článku
Subpartneři / subaffiliate
Každý váš partner může doporučovat nejen vaše produkty, ale také váš provizní program. A vy jej můžete odměnit. Pomáhá vám totiž nacházet další partnery a rozšiřovat tak váš obchodní tým. Tyto partnery, které přivedli vaši současní partneři, nazýváme subpartnery. Celý podobor se jmenuje subaffiliate.
Kapitoly
K čemu v AffilBoxu slouží Subpartneři
Aby bylo odměňování spravedlivé a partneři byli odměňováni jen za skutečně aktivní a hodnotné nové partnery, můžete své partnery odměnit tak, že jim přidáte k jejich běžné provizi ještě procento z provize, kterou získají subpartneři, kteří pod ně spadají.
Nestane se tak, že byste odměnili někoho za přivedení nového, ale neaktivního partnera.
Příklad:
Prodáváme produkt za 5000 Kč, provize, kterou běžně nabízíme partnerům je 10 procent, tedy 500 Kč. Pokud by někdo z partnerů přivedl nového subpartnera, můžeme jej za tento počin odměnit opět 10 procenty z provize subpartnera. Prodá-li subpartner přes svůj odkaz na vašich stránkách produkt, dostane pak 500 Kč odměny a partner, který jej přivedl, získá v tento okamžik 50 Kč.
S čím počítat?
Je potřeba počítat s tím, že budete muset vyplatit vyšší částku, než kdybyste své partnery za přivedení subpartnera neodměňovali. Na druhou stranu je ale možné, že se vám takto podaří najít velmi kvalitní subpartnery, kteří vám třebas pomohou značně zvýšit prodej. Vaši partneři takto v podstatě částečně převezmou vaši starost o to, kde hledat nové partnery.
Jak nastavit odměňování za subpartnery
Své partnery můžete za přivedené subpartnery v každé kampani jinak. Proto – chcete-li nastavit toto odměňování, najdete políčko Provize pro subpartnery v: Levé menu – Reklamní kampaně – vyberte konkrétní kampaň – editovat (tři tečky napravo od názvu kampaně, nebo při zobrazení dané kampaně je to ikonka stránky v pravém horním rohu.)
Zde můžete nastavit výši odměny, odměna je počítána z provize subpartnera – tj. Je-li provize subpartnera 100 Kč a vy zvolíte výši odměny za subpartnera 10%, dostane nadřazený partner 10 Kč.
Jak přiřadit subpartnera
Pokaždé, když se u vás registruje nový partner, má možnost vyplnit registračním formuláři identifikační číslo – AffiliateID člověka, nebo e-mail, který mu dal o vašem provizním programu vědět. Pokud toto číslo zapomněl vyplnit, je možné subpartnera přiřadit dodatečně:
V levém menu vyberte Seznam uživatelů, u jména vybraného partnera klikněte na ikonku tří teček a zvolte možnost Editovat.
V editaci vyberte u položky Nadřazený partner toho správného partnera a uložte.
Tímto máte nastavenou možnost Subpartnerů a můžete začít s nimi lépe pracovat a promovat tento typ specifické spolupráce.
Report pro správce
Administrátoři a affiliate manažeři programu mají k dispozici 2 reporty, které se týkají sub-affiliate partnerů. Najdou je oba v sekci Statistiky – Reporty.
A jde konkrétně o:
- Subpartneři,
- Nejlepší subpartneři.
První report vám v tabulce ukáže všechny partnery, kteří jsou podřazení jiným partnerům (jsou sub-affiliate). Druhý report (obdobný mají partneři sami, ale ve variantě jen vůči nim – viz níže) ukazuje jen ty partnery, kteří v daném časovém úseku měli nějaký výkon – kliky či konverze.
Pohled ze strany partnerů
Partneři mohou další partnery (subaffiliate) doporučit do konkrétního programu díky odkazu, který najdou v sekci Nastavení – Nastavení uživatele. Konkrétně pole Affil odkaz. Vždy obsahuje konkrétní affiliate ID daného partnera, ale neodkazuje přímo na samotnou kampaň (e-shop, web inzerenta, …), ale na registrační/přihlašovací stránku konkrétního doporučovaného affiliate programu.
Tento partnerský příznak přenášíme z této registrační stránky přímo do registračního formuláře (je tedy předvyplněné pole Doporučil), ale partner ho může v rámci formuláře i ručně změnit, či doplnit.
Reporty pro partnery
Partneři mohou sledovat výkon svých affiliate partnerů díky reportu Nejlepší subpartneři.
Každý partner ho najde v sekci Statistiky, Reporty a vybere zde vhodné časové období.
Nejlepší subpartneři – report
V tomto reportu se zobrazují jen ti doporučení subpartneři, kteří v daném čase přivedli aspoň 1 klik či konverzi. Nejsou zde ty všichni, které partner má pod sebou zařazené.
Pro celý strom podřazených partnerů připravíme report Subpartneři, který jinak má k dispozici vždy administrátor programu – či jeho affiliate správce. Najde ho taktéž na stejném místě.
Vznik subaffiliate provize
Výpočet provize pro nadřazeného partnera se provádí vždy až při žádosti o výplatu standardních provizí, které partner klasicky získal.
Neboli musí projít procesem:
- překonání výplatního minima,
- žádosti o výplatu,
- a schválení výplaty.
Výplata subaffiliate odměn
Provize jsou dle bodu výše vypsány vždy ve fakturačním podkladu v sekci Fakturace = zde jsou vidět konkrétní ID a hodnoty objednávek od doporučeného subaffiliate partnera. Konverze jsou zde v podkladu z toho důvodu, aby systém nepracoval se stornovanými či čekajícími konverzemi, které stejně neovlivní samotnou výplatu, dokud se nezmnění jejich stav do finálního.
Komentáře (1)
Hezký den, je nám líto, ale naše technologie umí vždy jen 1 úroveň partnerů, ze kterých se odměňuje vždy partner výše.
Takže partner A doporučí registraci partnerovi B. A partner A z provizí získaných od partnera B bude mít provize. Ale pokud partner B doporučí k registraci partnera C, tak z něj už původní partner A nebude mít provize. Jen ten B, který ho doporučil.
Pokud tedy trváte na 7 současných stupních partnerů v rámci MLM, doporučil bych vám jiný software – vícestupňovost v takovém rázu, jakou potřebujete, totiž v affiliate marketingu nebývá. Maximálně bývá právě ta naše, neboli jen 1 úroveň a ne celý strom s více úrovněmi, kdy ten první nahoře získává provize ze všech stupňů/větví pod ním.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *
Dobrý deň
Začíname MLM spoločnosť a hľadáme vhodný program. Chcel ba som sa informovať či v sekcii Superpartnery môžeme zadať napríklad 7 stupňov partnerov ?