UGC – trend v rámci influencerství i affiliate = umíme s ním pracovat?
27. 8. 2024
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

UGC - trend v rámci influencerství i affiliate = umíme s ním pracovat?

Jestli nějaké téma silně trenduje u větších značek v Česku, tak je to UGC, neboli user-generated-content. Zkušení SEO matadoři budou překvapení, proč ho zde v nadpisu spojujeme s influencery, když oni ho znají jako například komentáře, či příspěvky v rámci nějakého fóra. Neboli obsah, který opravdu vytvořil nějaký uživatel.

Je to z toho důvodu, že tento pojem (UGC) se v posledních pár letech používá právě i v jiném kontextu a to je influencerství.

UGC jako další vrstva spolupráce s influencery?

V praxi to znamená, že pokud inzerent vyzve například své sledující, aby sdíleli fotografie s určitým produktem nebo značkou a použili při tom specifický hashtag, jakýkoli obsah vytvořený a sdílený těmito sledujícími bude považován za UGC.

Typicky se jedná o obsah, který je s vaším produktem či službou, ale není v přímé rovině odměňovaný (přímou platbou, ambasadorstvím, …) – z naší zkušenosti může tento obsah být vytvářený díky barterové domluvě. Například výměnou za poskytnutý produkt či právě bezplatnou zkušenost s vaší službou.

Důvody, proč značky více zapojují tvůrce UGC do svého marketingu?

Důvěryhodnost

UGC je často považován za autentičtější než obsah vytvořený přímo influencery nebo značkami, protože pochází od běžných uživatelů, kteří sdílejí své reálné zkušenosti a názory.

Angažovanost

Tento typ obsahu může výrazně zvýšit angažovanost komunity kolem influencera nebo značky, protože uživatelé se cítí být součástí většího celku a jsou motivováni sdílet svůj vlastní obsah.

Rozšíření dosahu

Když uživatelé sdílejí svůj obsah s určitým produktem nebo značkou, tento obsah se šíří mezi jejich přátele a sledující, což může značně rozšířit dosah a povědomí o značce nebo influencerovi.

Jak s UGC a celkově influencery pracovat v rámci AffilBoxu či InfluencerBoxu?

Tematice ambasadorů a influencerů jsme se věnovali ve větších praktických průvodcích:

Atypičnost právě zapojení UGC do vašeho marketingu, který ale stále může být vnímaný na výkonnostní bázi (právě jako affiliate či další influenceři), je v neodměňování takové spolupráce v přímých penězích. To je v našem vnímání hlavní rozdíl oproti výše zmíněným variantám.

Měřícím médiem pro takovou spolupráci ale stále mohou být kupony. A to je přesně naše téma! 🙂

Měření skrze kupony

Neboli pro měření těchto spoluprací můžete znovu využít naše trackovatelné kupony, kde v reálném čase uvidíte v 1 administraci, jak se daří vašim spolupracujícím tvůrcům.

A je zde několik specifik, které si můžete libovolně měnit:

  1. partneři mohou, ale nemusí mít přístup do administrace a tedy i k výsledkům vaší spolupráce a
  2. partneři mohou, ale nemusí dostávat odměny.

Situace 1: Pokud nechcete partnerům dávat přístup do administrace a tedy vidět výsledky

Zde je situace poměrně jednoduchá, jednotliví partneři se reálně do administrace InfluencerBoxu neregistrují. Jen si jako administrátor vytvoříte jednotlivé partnerské účty, které budou registrované sice na jejich jméno (pro interní rozlišení), ale ne s jejich e-mailem (nebudou tedy ani dostávat notifikace o nových konverzích).

Ručně jim přidělíte unikátní kupony z vašeho e-shopu/služby a poté už jen v čase sledujete jak je partneři používají a díky nim vznikají nové objednávky od fanoušků.

Situace 2: Pokud nechcete partnerům dávat peněžité odměny (provize), ale mají přístupy

Tato druhá situace pracuje s tím, že partneři (UGC / influenceři) se mohou zaregistrovat do vaší administrace InfluencerBoxu, budou mít přiřazené kupony, ale nebudou dostávat odměny = provize za doporučení. Tato administrace bude sloužit pouze pro přehled vás coby inzerenta a partnera ohledně funkčnosti/výkonnosti spolupráce.

Tohoto výsledku dosáhnete tak, že použijete plugin Bonusy. Díky němu dosáhnete, že vybraní partneři (můžete selektivně vybrat jací, neboli umožňujeme mít i mix – nekteří budou mít odměny, někteří ne, případně budou mít i odlišné hladiny provizí, plně selektivně) nebudou dostávat provize.

Neboli vypíše se do administrace nová konverze s kuponem, bude mít vyplněný obrat, ale partnerovi systém nevypočítá žádnou odměnu – díky bonusu, který odměnu na úrovni provizí bude nulovat.

Shrnutí tématu UGC a jeho návaznosti na affiliate/influencery

Jak jsme si prošli výše, UGC je nová marketingová metoda, která pomáhá značkám se autentičtěji dostat k novým fanouškům / sledujícím = a v ideálním případě i zákazníkům. Je autentičtější, než spolupráce s velkými (či niche / mikro) influencery, ale nebývá typicky motivovaná peněžní odměnou, ale spíše barterovou domluvou.

Aneb budu vás propagovat za produkty/služby, které dostanu zadarmo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení